خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر مشکین دشت:

مصوبه الحاقیه و تعیین مرز شهری مشکین دشت، مطالبه مردم است/استاندار البرز قبل از پایان مسئولیت و بدون محافظه کاری، دستور مصوبه هیات وزیران را ابلاغ کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۴۰۸

رئیس شورای شهر مشکین دشت با انتقاد از عملکرد استاندار البرز مبنی بر تاخیر اجرای مصوبه هیات وزیران و الحاق و مرز بندی شهر مشکین دشت، تاکید کرد: لازم است استاندار البرز قبل از پایان مسئولیت خود، محافظه کاری را کنار بگذارد و با ابلاغ مصوبه جامانده از سال ۹۲، مطالبه مردم این شهر را محقق کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز داود اسدپناه در اولین نشست خبری شورای شهر مشکین دشت در ارتباط با نخستین اولویت این شهر، اظهار کرد: بعد از مستقل شدن و تفکیک از فردیس، مطالبه مهم مردم و مسئولان شهری مشکین دشت، موضوع "الحاق شهرک شهید رستمی و محدوده لوکوموتیوسازی مپنا" بود که همچنان محقق نشده است.

وی افزود: عدم  پیوند شهرک شهید رستمی با بافت شهری مشکین دشت و وجود بزرگراه ۹۰ متری در شمال  محدوده شهری مشکین دشت مانع توسعه شهری این منطقه است. این منطقه با محدوده شهری فردیس اتصال کامل و هم پیوندی دارد. ضمن اینکه شهرک شهید رستمی و محدوده لوکوموتیوسازی مپنا در طرح تفصیلی شهر مشکین دشت است.

اسدپناه گفت: سال ۹۲ در هیات وزیران، طبق مصوبه ای، شهرستان فردیس از کرج جدا شد و در قبال آن، شهرک شهید رستمی و محدوده لوکوموتیو سازی مپنا، جزو دهستان محسوب شده و بعد از انفصال مشکین دشت از فردیس، لازم است نسبت به تغییر و تحولات و انتقال پرونده ها به شهرداری مشکین دشت اقدام شود.

اسدپناه ادامه داد: این موضوع در مدیریت شهری، فرمانداری و استانداری پیگیری و اقداماتی انجام شد و جزییات بیشتر از این الحاق برای تصویب مصوبه وارد پرونده شد و این درحالیست که به مصوبه دیگری نیاز نبود چراکه مصوبه هیات وزیران لازم الاجراست.

وی گفت: با توجه به جمعیت منطقه ذکر شده، ساکنین بعد از ۸ سال در بلاتکلیفی مدیریت شهری به سر می برند و خدمات شهر به آنجا نمی رسد و مردم منطقه با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

رئیس شورای شهر مشکین دشت، تصریح کرد: اقدامات انجام شده از طرف هر دو شهر فردیس و مشکین دشت قابل توجه است چراکه شورای فردیس با تمام مصوبات اخذ شده؛ اقدامات غیر حرفه ای انجام داده و پروپاگاندا و تبلیغات سوء در استانداری ایجاد کرد و استاندار البرز نیز متاسفانه در مسیر این جو سازی قرار گرفت و منجربه دستور توقف این الحاقیه شد.

وی با انتقاد از عملکرد استاندار البرز ادامه داد: مگر می شود با پروپاگاندا مرز شهرها را جابجا کرد؟ در حالیکه طبق مصوبه هیات وزیران مرز شهری مشخص است و باید این مرزبندی به تحقق برسد و با مشخص شدن درگاه شهری، خدمات مدیریت شهری به درستی برقرار شود.

اسدپناه با عنوان اینکه مردم بلاتکلیف هستند، تصریح کرد: این مصوبه در حال حاضر مطالبه جدی مردم و مدیریت شهری مشکین دشت است و به شدت پیگیری می کند. این مورد به شورای تامین ارسال شد لذا تا قبل از امنیتی شدن موضوع، نیازمند تصمیم گیری و عمل به مصوبه است.

وی مجدد تاکید کرد: لازم است استاندار البرز قبل از پایان مسئولیت، محافظه کاری را کنار بگذارد و این مصوبه جامانده از سال ۹۲ با تمام مجوزهای اخذ شده را احیا کند و با ابلاغ به راه و شهرسازی به محدوده قانونی شهر مشکین دشت الحاق شود.

رئیس شورای مشکین دشت در پایان گفت: این الحاقیه مطالبه شهر است و استاندار به جد پیگیری کند. این موضوع به واسطه توقف و تغییر مدیریتی نیست و این مطالبات به قوت باقی است و انتظار می رود استاندار به قانون برگردد و این مساله را هرچه سریعتر با ابلاغ خود، حل و فصل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز