خبرگزاری کار ایران

در مقایسه با سال قبل صورت گرفت؛

کاهش چهار برابری تولید هندوانه بذری در جوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۳۹۴

معاون جهاد کشاورزی جوین در خراسان رضوی گفت: برداشت هندوانه بذری در شهرستان با توجه به نبود بارندگی حدود چهار برابر در مقایسه با سال گذشته کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالله آرین با بیان اینکه کشت هندوانه بذری به عنوان کشت دوم منطقه و با هدف تولید تخمه معروف به تخمه جابانی (ژاپنی) از سوی کشاورزان کاملا خودجوش و بدون برنامه ریزی و کنترل هرساله اتفاق می افتد افزود: با توجه به شرایط دمایی و نبود بارندگی نیز سطح زیرکشت این محصول در مقایسه با سال گذشته نیز ۵۰ درصد کاهش و از  دوهزار هکتار به یک هزار هکتار رسید.

وی با بیان اینکه یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت این نوع هندوانه اختصاص یافته است ادامه‌داد: این محصول به عنوان هندوانه بذری نام گزاری شده و کشاورزان برای کشت هرساله از بذور خودمصرفی نیز استفاده می‌کنند.

آرین خاطرنشان کرد: با توجه به نبود بارندگی و در واقع خشکسالی بوجود آمده نیز پیش بینی می‌شود امسال با میانگین برداشت هر هکتار ۴۰۰ کیلو نیز حدود ۴۰۰ تن هندوانه بذری تولید شود.

معاون جهاد کشاورزی جوین اظهار داشت: هیچگونه اصلاحی در بذر این محصول انجام نمی شود و صرفا کشاورزان دانه هندوانه های بزرگتر و باکیفیت را جمع آوری و برای سال آینده نگه داری می کنند و بقیه دانه ها را به عنوان تخمه ژاپنی بعد از آماده سازی روانه بازار می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز