خبرگزاری کار ایران

نماینده آستارا در مجلس تأکید کرد؛

ضرورت توجه جدی سازمان بنادر به لایروبی اسکله مجتمع بندری آستارا

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۳۹۰

نماینده مردم آستارا در مجلس، گفت: لایروبی اسکله مجتمع بندری آستارا در شرایط حساس فعلی ضرورت دارد و با جدیت باید از جانب سازمان بنادر و دریانوردی انجام شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، غلامرضا مرحبا در نشست کارگروه توسعه و تجارت استان گیلان با بیان اینکه لایروبی اسکله مجتمع بندری آستارا باید با جدیت از طرف مسئولان مرتبط پیگیری شود، اظهار کرد: لایروبی بندر آستارا از شش سال پیش آغاز اما هنوز هم نتیجه‌ای حاصل نشده و سازمان بنادر و دریانوردی باید اقدامات لازم برای برطرف شدن این مشکل برای همیشه انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه باید برای رفع موانع توسعه صادرات ملی راهکارهای خاص پیدا کنیم، افزود: متأسفانه با اتخاذ تصمیمات اشتباه، خود بیش از تحریم‌ها به خودمان ضربه زده ایم و نیازمند یک مدیریت جهادی هستیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه باید مشکلات مرتبط با حوزه اقتصادی این شهرستان را ریشه‌ای حل کنیم، گفت: هم اکنون در مرزهای آستارا شاهد افزایش صادرات هستیم و در عین حال با مشکلاتی نیز در همین مرز مواجه شده‌ایم که نقش مدیریت و تعلل و عدم هماهنگی‌ها نیز در آن دخیل است.

مرحبا، اظهار کرد: مرزهای آستارا پر از فرصت است و باید طوری برنامه ریزی کنیم تا اگر کشور همسایه کارشکنی کرد، بتوانیم مسیر جدیدی را برای جابجایی کالا با کشورهای مختلف ایجاد کنیم و بندر آستارا از این قابلیت مهم برای ایفای نقش در توسعه صادرات ملی برخوردار است.

وی خواستار رفع مشکل تردد انبوه کامیون‌های صادراتی از مرز آستارا شد و گفت: عملیات ترانشیپ به شکل شایسته ای باید در این گذرگاه بین المللی انجام شود.

وی، ادامه داد: رویه قانونی ترانشیپ در مرز آستارا ضرورت دارد و با توجه به مصوبه شورای تأمین شهرستان که قطعاً باید ضمانت اجرایی داشته باشد، همگان از مزایای آن در دنیای حمل و نقل آگاه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز