خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندارد گیلان مطرح کرد؛

حذف بروکراسی‌های اداری برای صدور نشان استاندارد در شرایط کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۳۸۶

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به حذف بروکراسی های زائد اداری برای صدور نشان استاندارد، گفت: این فرآیند برای فرآورده‌های پرمصرف در دوران کرونا تسهیل و اصلاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مهناز جعفریان با اشاره به صادرات کالا از بنادر آستارا و انزلی، گفت: ماشین آلات کشاورزی، لوازم برقی، فرآورده‌های کشاورزی و غذایی با نشان استاندارد و دریافت گواهینامه از گیلان به کشورهای همسایه صادر می‌شوند.

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به ارجاع پرونده واحدهای تولیدی متخلف به مراجع قضائی و پیگیری این اداره کل درباره این تخلفات، افزود: پس از اطلاع یافتن از تقلب در واحدهای تولیدی یا کیفیت پایین محصولات، واحد متخلف پلمپ و در صورت غیرقابل مصرف بودن محصول، منهدم می‌شود.

وی با بیان اینکه بروکراسی‌های اداری برای تسهیل دریافت نشان استاندارد حذف شده است، تصریح کرد: در بسیاری از موارد نیز از فضای مجازی و از راه دور نشان استاندارد صادر می‌شود تا در کمترین زمان بهترین خدمات را ارائه دهیم.

جعفریان با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی در ارائه نشان استاندارد مربوط به واحدهای تولیدکننده ماسک بازنگری شد، گفت: فرآیند صدور استاندارد برای فرآورده‌های پرمصرف در دوران کرونا تسهیل و اصلاح شد و برای رفع مشکلات احتمالی نیز نظارت‌ها را افزایش دادیم.

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به اینکه قوانین صدور نشان استاندارد هر پنج سال یک بار تجدید نظر می‌شود، افزود: امسال ۱۵۰ مورد استاندارد بازنگری شد که با استانداردهای جهانی نیز مطابقت داده شده است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای تولید شده پس از تغییر تکنولوژی باید مطابق با معیارهای سلامت مصرف کننده تجدیدنظر شوند، ادامه داد: استانداردها همراه با آموزش به تولیدکننده‌ها، مردم و پرسنل سازمان استاندارد با آخرین فناوری ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز