خبرگزاری کار ایران

دستگیری اخلال‌گر بازار نهاده‌های طیور با ارز دولتی در سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۳۸۱

رئیس دادگستری سبزوار از دستگیری یک اخلال‌گر بازار نهاده‌های طیور با ارز دولتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میرعلم سیدی رئیس دادگستری سبزوار گفت: مدیر عامل شرکت تعاونی مرغ بیهق به اتهام  اخلال در نظام اقتصادی و تولید از طریق سوء استفاده عمده از فروش غیر مجاز نهاده مرغی  در بازار آزاد دستگیر شده است.

وی ادامه داد: این متهم که نهاده‌های دامی را با ارز دولتی در بازار آزاد به فروش می رساند با قرار بازداشت موقت روانه زندان و هم اینک هم بازداشت است و به استناد قانون تخلف عمده پنج تا ۱۰ سال حبس دارد.

سیدی افزود: نحوه ارتکاب جرم چنین بوده که این شرکت تعاونی سهمیه متعلق با ارز دولتی به مرغداران را  به جای تحویل به تولید کنندگان، پس از تقسیم بین گروه ۱۰ تا ۱۵ نفره خود  در بازار آزاد  به فروش می رساندند و  از این طریق سودهای کلانی به جیب می بردند.

وی گفت: تحقیقات مقدماتی در این خصوص  تکمیل نشده و در حال تحقیق است اما  تاکنون انحرافات رخ داده به استناد پرونده ای که تشکیل و در دست بررسی است بدین شرح است که ۱۳۰۰ تن سویا به صورت غیر قانونی به ارزش ۹۳ میلیارد ریال و ۱۵۰۰ تن ذرت به ارزش ۴۸ میلیارد ریال در بازار آزاد فروخته شده است.

رئیس دادگستری سبزوار افزود: سهمیه ای که متعلق به مرغداران بوده و حق آنها که این میزان سهمیه یارانه‌ای را صرف پرورش مرغ کنند و مانع شکل گیری بحران و تشکیل صف های خرید مرغ شوند توسط برخی اخلالگران در بازار آزاد به فروش رسیده است.

سیدی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از تخلفات شرکت تعاونی مورد نظر، فاکتور سازی جهت فریب دستگاههای نظارتی بوده است چنانکه حواله ای ۷۳۰ تنی توزیع  مرغ  گرم را  به دستگاههای نظارتی  جهاد کشاورزی ارائه کرده اند در شرایطی که اینطور نبوده و چنین محموله ای توزیع نشده است.

رئیس دادگستری سبزوار اظهار کرد: اهم خساراتی که از این طریق ایجاد شده است شامل تضییع حقوق بیت المال و واحدهای مرغداری شهرستان وحق  مصرف کنندگان بوده و نیز سلب اعتماد و ایجاد خدشه در اعتماد عمومی به دستگاه‌ها دولتی و مسئولان نظام بوده است.

وی افزود: گروهی از طریق سوء استفاده با تضییع حقوق تولیدکنندگان و مردم،   نهاده‌های  مرغی  را با ارز دولتی  در بازار آزاد به فروش و  با این کار سود و عواید تولید کنندگان نصیب آنها شده و در این بین به فرار مالیاتی نیر متهم شده اند.

سیدی گفت: این پرونده در مرحله تحقیقات  مقدماتی است و احتمالا افرادی دیگر  دخیل در این پرونده  به مرور احضار و  برخورد قضایی با آنها صورت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز