خبرگزاری کار ایران

۲ هزار و ۵۰۰ تن برنج خارجی به خراسان رضوی اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۳۰۳

معاون امور بازرگانی سازمان صمت خراسان رضوی گفت: ۱۵ هزار تن برنج خارجی در کشور توزیع می شود که از این مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ تن به خراسان رضوی تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی غفوری‌مقدم در باره سهمیه برنج وارداتی خراسان رضوی گفت: ۱۵ هزار تن برنج خارجی در کشور توزیع می‌شود که از این مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ تن به خراسان رضوی تخصیص یافته است. که این ۲۵۰۰ تن شامل ۱۰۰۰ تن برنج هندی، ۱۰۰۰ تن برنج تایلندی و ۵۰۰ تن برنج پاکستانی است.

وی افزود: در حال حاضر برای توزیع ۲۰۰۰ تن از این میزان برنج تصمیم‌گیری شده و اطلاع رسانی آن به شهرستان‌ها و شبکه تنظیم بازار استان صورت گرفته است. همچنین برای نحوه توزیع ۵۰۰ تن برنج پاکستانی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت خراسان رضوی ادامه داد: امسال بر اساس آماری که وزرات جهاد کشاورزی اعلام کرده مقدار برداشت برنج داخلی کمتر بوده و به خاطر جبران این کمبود و جلوگیری از افزایش قیمت و تعدیل قیمت‌های فعلی، ماه گذشته هم ۲۵۰۰ تن برنج تنظیم بازار در استان توزیع شد.

غفوری‌مقدم بیان کرد: با توجه به ممنوعیت فصلی واردات برنج برای حمایت از برنج کاران داخلی، تزریق برنج از محل ذخایر شرکت بازرگانی دولتی ایران به بازار انجام می‌شود تا از افزایش قیمت برنج جلوگیری شود و به کاهش قیمت کمک کند.

وی درباره وضعیت توزیع روغن در استان تصریح کرد: تا سه ماه پیش سهمیه‌های روغنی که توزیع می‌شد، در اختیار شبکه تنظیم بازار کشور و استان‌ها بود تا در شبکه تنظیم بازار آن را توزیع کنند، اما با بهبود وضعیت توزیع روغن، شرایط توزیع به روال عادی بازگشته و سهمیه صنعت از طریق انجمن کارخانجات روغن توزیع می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز