خبرگزاری کار ایران

در راستای صیانت از حقوق عامه صورت گرفت؛

ورود دستگاه قضا به پروژه بیمارستان 700 تختخوابی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۲۸۳

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: پروژه بیمارستان 700 تختخوابی به دلیل اشتباه مدیریتی و قرارداد نامناسب برآمده از مشاوره غلط متوقف شده بود که دستگاه قضا به آن ورود پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان در سومین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان که صبح امروز در سالن جلسات دادسرا برگزار شد، گفت: در قوه قضاییه و بیانات رهبری بر صیانت از حقوق عامه توجه ویژه شده است و از سیاست‌های کلان در این قوه است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ادامه داد: کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه مصادیق نقض حقوق عامه را شناسایی کرده و راه‌های رفع و پیشگری از آن‌ها را رائه می‌دهد.

وی عنوان کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی پیش از ورود دستگاه قضا زمنیه‌های اجرای حقوق عامه را فراهم کنند؛ چرا که درصورت نقض این امر، دستگاه قضا به مسئله ورود پیدا می‌کند.

این مقام قضایی استان قزوین ادامه داد: در موارد مختلفی مانند منابع طبیعی، محیط زیست، اراضی کشاورزی، آب، بهداشت، راه و مکسن و وقف که به حقوق عامه ارتباط پیدا می‌کند باید مدیران حفظ مصالح مردم را در درجه اول اهمیت قرار دهند.

وی بیان کرد: در استان قزوین بسیاری از مصادیق تضییع حقوق عامه ناشی از ترک فعل مدیران، تاخیر در تصمیم‌گیری یا اقدامات ناهماهنگ است.

فولیان ادامه داد: به عنوان نمونه در مواردی مانند تخریب باغستان سنتی که ریه‌های تنفس شهر است، هماهنگ نبودن مدیریت در موضوع پسماند استان، تغییر کاربری در اراضی کشارزی توسط دهیاران، ساخت و ساز در حریم بستر رودخانه‌ها و افزایش قیمت‌ها و مشکل در تامین کالاهای اساسی، می‌توان درباره علل این موضوعات از خود سوال پرسید.

وی بیان کرد: بسیاری از این موارد برآمده از ناهماهنگی و ترک فعل مدیران است که باعث نارضایتی مردم نسبت به دستگاه‌ها می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین افزود: در رابطه با سد لاستیکی که در رودخانه‌های حاشیه شهر در حال ساخت بود به دلیل تضییع حقوق عامه با ورود دستگاه قضا پروژه متوقف شد.

وی اظهار کرد: البته دستگاه قضا برای پیشگیری از تضییع حقوق عامه نیز اقداماتی انجام می‌دهد و هشدارهای لازم را به دستگاه‌ها و نهادها ارائه می‌دهد.

این مقام قضایی استان قزوین با اشاره به وضعیت رودخانه‌های استان گفت: با توجه به در پیش بودن فصل سرما برای جلوگیری از وقوع سیل لازم است تمام رودخانه‌هایی که در آن‌هاخ خطر سیل پیش بینی می‌شود لایروبی شود؛ در غیر این صورت با افرادی که کوتاهی کرده باشند، برخورد  قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز