خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

کاهش دما در نوار شمالی کشور/احتمال آبگرفتگی و سیلاب در 3 استان کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۲۰۷

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، فریبا گودرزی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور به میزان گفت: امروز و فردا عبور موج‌های ضعیف بر روی نوار شمالی کشور باعث می‌شود تا در برخی نقاط ساحلی دریای خزر و شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده و وزش باد و کاهش نسبی دمای هوا را داشته باشیم. در شمال غرب کشور برای امروز و فردا وزش باد و کاهش قابل ملاحظه دما اتفاق خواهد افتاد که می‌تواند باعث سرمازدگی محصولات کشاورزی بشود.
 
وی ادامه داد: چهارشنبه ریزش هوای سرد باعث خواهد شد تا در استان‌هایی مثل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران و گاهی وزش باد شدید رخ بدهد. همچنین در ارتفاعات احتمال بارش برف هم وجود دارد. پنجشنبه سامانه بارشی در نوار شمالی کشور فعال خواهد بود.
 
این کارشناس هواشناسی اذعان داشت: شدت بارش‌ها چهارشنبه و پنجشنبه در نوار شرقی اردبیل، گیلان و مازندران احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیر‌ها را به همراه خواهد داشت. ضمن اینکه تاخیر در پرواز‌ها و کاهش دید هم برای این مناطق اتفاق خواهد افتاد. چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر و پنجشنبه و جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز و نیز شمال شرق کشور وزش باد افزایش پیدا می‌کند. دما هم به نحو قابل ملاحظه‌ای بین پنج تا ده درجه کاهش پیدا می‌کند و هوا در این مناطق سرد خواهد شد.

گودرزی درخصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران هم امروز آسمانی صاف خواهد داشت که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد. بیشینه دمای تهران در ایستگاه مهرآباد به بیست و پنج درجه خواهد رسید. البته از روز چهارشنبه هوای تهران هم سرد خواهد شد و در آخر هفته هوای پایتخت کاهشی و سرد خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز