خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور کاشان مطرح کرد:

رفع معظل ترافیک کاشان بدون تامین زیرساخت ها مقدور نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۰۶۷

مدیر پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کاشان حل مشکلات حوزه ترافیک این شهرستان را بدون تامین امکانات و زیرساخت های مورد نیاز غیرممکن دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، مهدی پاکروان اظهار داشت: شهرستان کاشان به سبب بافت قدیمی خیابان ها و فراهم نبودن زیر ساخت های بهبود ترافیک با معضلات اساسی در حوزه ترافیک روبه رو است.

وی تاکیدکرد: روزانه  ۱۱۰دستگاه خودرو در کاشان شماره گذاری می شوند که با شکل خیابان های قدیمی و ترافیک امروز متناسب نیست و حمل و نقل شهری کاشان را به سمت قفل شدن کامل در آینده ایی نزدیک سوق می دهد.

مدیر پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کاشان افزود: ارتقا فرهنگ رانندگی، تشویق و الزام شهروندان نسبت به رعایت قوانین بدون فراهم نمودن امکانات و زیر ساخت های مورد نیاز امکان پذیر نیست و در شهری که فرصت انجام  آسان تخلف وجود دارد؛ تلاش برای رفع مشکلات ترافیکی از طریق فرهنگ سازی اتلاف وقت و هدر رفتن نیروی انسانی است.

پاکروان عبور از چراغ قرمز، توقف درنقاط ممنوعه، تخطی از سرعت مجاز، پارک دوبله و حرکت در مسیر خلاف را بخشی از تخلفاتی دانست که به دلیل کامل نبودن نقاط مجهز به دوربین ثبت تخلف، به وفور طی شبانه روز اتفاق می افتد.

وی افزود: زمانی که راننده احساس کند پس از عبور از چراغ قرمز برای خودرو وی اعمال قانون ثبت نمی شود، به موضوعاتی نظیر رعایت قوانین و همچنین توجه به فرهنگ رانندگی کمتر می اندیشد.

مدیر پلیس راهنمایی و رانندگی کاشان استفاده از دوربین ثبت تخلف راهنمایی و رانندگی را بازدارنده و تاثیر گذار در کاهش جرائم و افزایش امنیت برشمرد و یادآور شد: در بسیاری از کشور های اروپایی و عربی حوزه خلیج فارس، بهره مندی پلیس از فناوری های جدید و مدرن ثبت تخلف  رانندگان را  به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ترغیب کرده تا متحمل پرداخت جریمه های سنگین نشوند.

پاکروان گفت: در مقابل شهروندان هم از نهاد های متولی حمل و نقل شهری شهرستان انتظار دارند برای جلوگیری از پارک دوبله و یا توقف در خیابان های پارک ممنوع زیر ساخت مورد نیاز شهری مانند راهنمایی اندازی پارکینگ،توسعه پارک حاشیه ایی و همچنین بهره برداری از معابر جدید را در برنامه های خود لحاظ کنند.

وی تصریح کرد: تمرکز عمده واحدهای اداری در میدان جهاد و قرار گرفتن‌مراکز مهم خدماتی به ویژه بخش پزشکی در هسته مرکزی شهر و خیابان بهشتی مشکلات ترافیکی را دوچندان ساخته است و در این شرایط فقط نقش و حضور پلیس است که توانسته جهت  روان سازی ترافیک موثر باشد.

مدیر پلیس راهور شهرستان کاشان سیستم های ثبت تخلف و کنترل ترافیک در نقاط مختلف شهر از جمله ضرورت هایی است که طی سال های اخیر اقدامی برای استقرار و نصب آن صورت نگرفته و بهتر است شهرداری برای کمک به کاهش ترافیک در خیابان ها هنگام صدور پروانه های ساخت و ساز اطراف معابر شلوغ نسبت به احداث پارکینگ سخت گیری بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه کیفیت آسفالت برخی خیابان های شهرستان کاشان حتا برای دوچرخه سوار هم مناسب نیست اظهار داشت:خط کشی معابر پس از مدت زمان کوتاهی همرنگ آسفالت شده که می بایست مجدد  انجام شود  و سرعتکاه ها و سرعت گیر ها فاقد رنگ آمیزی،علائم و گل میخ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز