خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر قزوین:

شهرداری قزوین حمایت از ورزشکاران زن را دردستور کار قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۰۲۹

عضو شورای شهر قزوین گفت: مجموعه مدیریت شهری قزوین باید با دقت و درک صحیح از وضعیت ورزش بانوان شهر و برنامه ریزی خوب حمایت از ورزشکاران در سطوح مختلف را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، حسین صلح جو در جلسه کمیسیون فرهنگی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورا که به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان برگزار شد، با بیان اهمیت جایگاه ورزش در سلامت بانوان گفت: ورزش برای بانوان بسیار مهم است و سلامت جامعه را تضمین خواهد کرد و نبود آن در زندگی باعث افزایش بیماری‌‎ها و تنش عصبی خواهد شد.

این عضو شورای شهر قزوین افزود: ورزش اگر با رعایت استانداردها انجام شود موثر است، اما امروزه این حوزه جایگاه کمرنگی در میان بانوان دارد.

وی خاطر نشان کرد: ورزش موجب کاهش مرگ و میر شده و با رژیم غذایی مناسب عامل موثر در کاهش وزن است و از نظر روانی باعث کاهش استرس، اضطراب و افسردگی می‌شود.

صلح جو در ادامه با اشاره به اینکه ورزش برای بانوان راهی برای مشارکت در زندگی اجتماعی و فرهنگی است، افزود: توسعه سرانه فضای و عدالت در این حوزه باعث می‌شود تا بانوان با عزت نفس و اعتماد به نفس بیشتری در فرصت‌های شغلی و زندگی فردی خود موفقیت کسب کنند.

وی عنوان کرد: تا کنون ورزشکاران زیادی از جامعه بانوان توانسته‌اند در حوزه ورزش مدال‌های رنگارنگی را کسب نمایند؛ اما با وجود اینکه بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند امکانات و زیرساخت‌های لازم ورزشی جهت بهره‌برداری و استفاده آن‌ها در شهر بسیار کم است.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین  خاطر نشان کرد: بایستی در راستای وظایف خود، ارتقای ورزش همگانی و حمایت از تیم‌های مدال آور و تجلیل از آن‌ها در برنامه و اولویت شورا و شهرداری قزوین قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در راستای تقویت امکانات و زیرساخت‌های لازم برای ورزش بانوان تلاش کرد افزود: بایستی امکانات و ابنیه‌های ورزشی در حوزه ورزش بانوان رصد و شناسایی شود و برای ارتقای امکانات در سطح کلان و مدیریت استان تلاش‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

صلح جو گفت: امیدواریم در شورای ششم شاهد اقدامات خوب در حوزه ورزش به ویژه درحوزه ورزش بانوان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز