خبرگزاری کار ایران

برداشت ۳۹ تن  پسته از باغات شهرستان گیلانغرب

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۹۸۵

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب گفت :۳۹ تن پسته از ۳۳ هکتار از باغات بارور شهرستان گیلانغرب برداشت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، حیدر پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب سطح زیرکشت باغات پسته این شهرستان را ۸۸ هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان در حال حاضر ۳۳ هکتار بارور است.

 وی میانگین عملکرد هر هکتار از باغ‌های پسته تر این شهرستان را ۱۲۰۰  کیلوگرم و پسته خشک را ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: ارقام پسته تولیدی این شهرستان از بهترین نوع «کله قوچی» ،«احمدآقایی»، «فندقی» و «بادامی» است.

وی با بیان این که مناطق چله، حیدریه و حومه از توابع گیلانغرب برای کشت و پرورش نهال پسته مناسب است گفت: پسته یکی از محصول‌های مهم باغی این شهرستان است که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری خوبی دارد و هر سال ۱۰ درصد به سطح باغات بارور افزوده می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب سطح زیر کشت انواع محصولات باغی در گیلانغرب را بیش از یک هزار هکتار اعلام کرد و افزود: سالیانه ۲۲۰۰ تن  انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز