خبرگزاری کار ایران

طی نیمه نخست سال جاری؛

40 هزار تن تخم مرغ در قزوین تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۸۵۸

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۴۰ هزار تن تخم مرغ در نیمه نخست سال جاری در واحدهای مرغ تخم گذار استان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، حمیدرضا عزتی با اعلام این خبر افزود: این میزان تخم مرغ در ۶۲ واحد تولیدی مرغ تخمگذار استان تولید شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در استان قزوین در مجموع ۷۴ واحد مرغ تخم گذار به ظرفیت ۸ میلیون و ۸۳۰ هزار قطعه وجود دارد که در حال حاضر ۶۲ واحد آن به  ظرفیت بیش از ۶ میلیون قطعه فعال بوده و روزانه بالغ بر ۲۲۰ تن تخم مرغ در این واحدهای فعال تولید می‌شود.

وی با توجه به روند تولید تخم مرغ در واحدهای فعال استان پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری بیش از ۸۰ هزار تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان تولید و به بازار مصرف استان و کشور عرضه شود.

این مسئول عنوان کرد: بیشترین واحدهای مرغ تخم گذار استان قزوین به ترتیب در شهرستان‌های آبیک و تاکستان قرار دارند که آبیک با ۶۰ درصد و تاکستان با ۱۹ درصد، بیشترین سهم را در تولید تخم مرغ استان به خود اختصاص داده‌اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: استان قزوین قطب و مبدا تولید تخم مرغ کشور محسوب می‌شود چرا که ضمن دارا بودن رتبه ششم در میزان تولید تخم مرغ در سطح کشور، ۲ واحد مرغ اجداد تخمگذار با ظرفیت ۲۰ هزار و ۵۰۰ قطعه در استان واقع شده‌اند و حدود ۷۰ درصد تولید تخم مرغ کشور به وجود این واحدها وابسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز