خبرگزاری کار ایران

هشدار نسبت به افزایش ارتفاع موج در آب‌های خلیج فارس/ ممنوعیت فعالیت تفریحی در مناطق جنوبی و غربی جزایر کیش و لاوان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۷۸۵

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نسبت به وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج در آبهای خلیج فارس و مناطق فراساحل جزایر کیش و لاوان از روز دوشنبه تا جمعه (۲۶ تا ۳۰ مهر ماه) هشدار داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مهرداد حسن زاده اظهار کرد: طبق اعلام هواشناسی طی مدت زمانی اعلام شده، وزش باد نسبتا شدید شمال غربی و مواج شدن خلیج فارس به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در هفته جاری آب های خلیج فارس به ویژه مناطق فراساحل جزایر کیش و لاوان به سمت جنوب و غرب وزش باد نسبتا شدید در محدوده 50 کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج تا حداکثر 200 سانتیمتر را خواهیم داشت.

حسن زاده خاطر نشان کرد: طی روزهای یاد شده اختلال در تردد کشتی های تجاری و شناورهای مسافربری، آسیب به تورهای صیادی دور از انتظار نیست و با توجه به مواج شدن خلیج فارس از تردد کشتی های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس خودداری شود.

وی تاکید کرد: از دوشنبه تا جمعه هفته جاری با توجه به پیش بیش بینی هواشناسی استان شدت باد در محدوده تنگه هرمز و بنادر شرقی هرمزگان در حدود 36 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج تا 120 سانتیمتر خواهد رسید که باید از تردد شناورهای سبک به سمت بنادر غربی اجتناب شود و همچنین طی مدت یاد شده هرگونه فعالیت تفریحی و شنا در مناطق جنوبی و غربی جزایر کیش و لاوان ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز