خبرگزاری کار ایران

سخنگوی انجمن معلولان جسمی اردبیل خواستار شد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت بالای معلولان در توسعه استان/ زیرساخت‌های ضعیف شهری سازگار با زندگی معلولان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۷۵۴

سخنگوی انجمن معلولان جسمی و حرکتی استان اردبیل گفت: مطالبه ما از استاندار جدید استفاده از ظرفیت بالای معلولان نخبه و توانمند در توسعه استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا محمدی سخنگوی انجمن معلولان جسمی و حرکتی استان اردبیل در نشست خبری با اصحاب رسانه با انتقاد از بی مهری مسئولان نسبت به جامعه معلولان بیان کرد: با وجود اینکه 15 درصد جمعیت استان را معلولان تشکیل می دهند اما متاسفانه مسئولان هیچ توجهی به این قشر ندارند و حتی به نامه های انجمن نیز پاسخ نمی دهند.

وی خواستار توجه ویژه نمایندگان مردم استان به مشکلات معلولان شد و تصریح کرد: بر طبق تجربه و شواهد، معلولان جسمی و حرکتی در هر ارگان و نهادی مشغول به فعالیت شده اند جزو موفق ترین مدیران و کارکنان بوده اند و این امر توانمندی این قشر را می رساند؛ در حقیقت معلول واقعی آن دسته از مسئولانی هستند که گوش شنوا برای شنیدن مشکلات جامعه معلولان ندارند.

محمدی افزود: در روز جهانی معلولان به یکی از مسئولان ارشد شهرستان درخواست جلسه و دیدار دادیم اما با کمال بی مهری دعوت ما را رد کردند. مسئولان تا زمانی که سخنان جامعه معلولان را نشوند چطور می خواهند این مشکلات مرتفع شود؟

سخنگوی انجمن معلولان استان اردبیل با اشاره به افزایش هزینه های درمانی و تجهیزات پزشکی و حرکتی اذعان کرد:  هزینه های درمانی تا 500 برابر افزایش یافته و بدون حمایت و توجه مسئولان و نمایندگان استان زندگی معلولان روز به روز سخت تر می شود.

این مسئول گفت: از استاندار جدید اردبیل درخواست داریم به مشاور خود در امور معلولین بها دهند تا مشکلاتی را که انعکاس می دهیم مورد رسیدگی قرار گیرد. همچنین خواستاریم کمیته نظارت بر اجرای قانون معلولین در اردبیل تشکیل شود و در نهایت مطالبه ما از استاندار جدید استفاده از ظرفیت بالای معلولان نخبه و توانمند در توسعه استان است.

وی در پایان وضعیت مناسب سازی اماکن عمومی و معابر را بسیار ضعیف و دارای اشکال تلقی کرد و گفت: با وضعیت معابر و اماکن عمومی، حتی افراد سالم هم در عبور و مرور به مشکل بر می خورند. وضعیت رمپ ها به گونه ای است که به سختی می شود از آن استفاده کرد. از شهرداری ها خواستاریم تا به این مشکلات که حداقل ترین درخواست جامعه معلولین برای داشتن یک زندگی کم خطر است رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز