خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

نشست مشترک با رسانه‌ها اولین اولویت دستگاه قضا در قزوین بود/ برکناری مدیر دفتری که تکریم ارباب رجوع را رعایت نمی‌کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۷۰۲

رئیس کل دادگستری استان قزوین با تاکید بر نقش رسانه‌ها گفت: تمام دستگاه‌ها و به ویژه دستگاه قضا باید ارتباط نزدیکی با رسانه‌ها داشته باشند و با همین نگاه پس از انتصاب، رسانه‌ها در برگزاری نشست مشترک در اولویت قرار گرفته و اولین جلسه مشترک را با آن‌ها برگزار کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی شعبانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر محدوده آزادی عملکرد رسانه‌ها و مصادیق نشر اکاذیب گفت: ارتباط دو سویه و نزدیک رسانه با دستگاه قضا ضرورت دارد و باید بیشتر از گذشته شکل بگیرد و پررنگ‌تر شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: اگر همه افراد ملت از هر طیف و قشر خاص تابع قانون باشند کشور مشکلی پیدا نمی‌کند و جامعه نیز برای ثبات قانون نیازمند قانونمداری است و ما نباید خود را نسبت به قانون مستثنا بدانیم.

وی بیان کرد: باید برای خود روشن کنیم که آیا ما هم باید قانومندار باشیم یا به دلیل شغل و موقعیت استثنا هستیم که البته این امر پذیرفتنی نیست.

مقام ارشد قضایی استان قزوین افزود: نشر اکاذیب در صورتی جرم است که باعث تشویش اذهان عمومی شود، از این رو اگر خبر کذبی موجب تشویش اذهان عمومی نباشد، جرم به شمار نمی‌آید، در هر صورت همه ما باید این را بپذیریم که در عرصه رسانه و متناسب با شغل هم باید در چارچوب قانون حرکت کنیم.

شعبانی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر حمایت از واحدهای صنعتی بیان کرد: واحدهای صنعتی جزء دغدغه‌های ما هم است و سعی می‌شود مشکلات واحدهای تولیدی به نوعی حل شود تا حقوق طرف‌های مقابل نیز حفظ شود همچنین برای حمایت و حل مشکلات صنایع ستاد اقتصاد مقاوتی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: برای بازرسی نیز به دلیل اهمیت موضوع و برخورد دقیق و فنی، شعبات خاصی در نظر گرفته شده تا نتیجه امر بازدارندگی لازم را ایجاد کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین درباره تکریم ارباب رجوع گفت: در بین کارمندان همه نوع انسان وجود دارد و نسبت به تکریم ارباب رجوع حساسیت داریم و حتی برخورد قانونی و تذکرات نیز وجود دارد، ضمن اینکه افرادی که برخورد مناسبی دارند تشویق می‌شوند.

وی ادامه داد: مدتی قبل به ما گزارش شد که یک مدیر دفتر ناراضی هستند و تلفن‌ها را پاسخ نمی‌دهد و وظیفه خود را انجام نمی‌دهد، برای پیگیری موضوع با مافوق او تماس گرفته شد که افراد دیگری برای تصدی این پست اعلام آمادگی کرده‌ و دارای شایستگی هستند و از آنجایی که این فرد تذکرات را جدی نگرفته فرد باید جابه جا شود که این موضوع اتفاق افتاد و فرد مورد نظر از سمت خود برکنار شد.

مقام ارشد قضائی استان قزوین درباره ضرورت اطلاع رسانی فعالیت‌های انجام شده در دستگاه قضا عنوان کرد: اصحاب رسانه باید مطالبه‌گری را در چارچوب قانون همواره داشته باشند.

وی در باره تغییر کاربری‌ها بیان کرد: از سال ۹۴ تا ۹۸ حدود ۳۵۰ مورد اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی داشتیم که در سال ۹۹ این میزان به حدود ۶۵۰ مورد افزایش یافت و در ادامه نیز این روند را ادامه خواهیم داد.  

شعبانی درباره هیئت منصفه گفت: شرایط هیئت منصفه در قانون آمده و نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم، در عین حال اگر مصداقی از اعضا داشته باشیم که شرایط ابتدایی را هم ندارد بررسی خواهد شد.

وی در پرسش درباره مجازات جایگزین حبس اظهار کرد: آمار زندانی در کشور ما بالا است و از رو برای حبس زدایی مجازات جایگزین حبس در نظر گرفته شده که باید با جرم تناسب داشته باشد و اگر مجازات تعیین شده تناسب نداشته باشد باید مورد تجدید قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: در مجازات جایگزین حبس ادارات و نهادهایی تعیین شده‌اند که آن نهادها نیز باید زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز