خبرگزاری کار ایران

دریافت ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی صنایع دستی در گناباد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۴۱۸

رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گناباد از معرفی ۱۹ طرح صنایع دستی برای دریافت ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا شناسایی در این باره گفت: در راستای حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال، از ابتدای سال‌جاری ۱۹ طرح صنایع‌ دستی پس از بررسی و تصویب در کمیته مشاغل خانگی شهرستان گناباد به بانک‎‌های عامل معرفی شده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گناباد ادامه داد: این تسهیلات با سود چهار درصد و بازپرداخت ۵ ساله است.

شناسایی با بیان این که گناباد از دیر باز جایگاه ویژه‌ای در صنایع‌دستی استان و کشور داشته است، افزود: روستای مند گناباد همواره به عنوان یکی از سه قطب اصلی سفالگری در کشور مطرح بوده است و در حال حاضر اصلی ترین سوغات گناباد همراه گردشگران و مسافران است.

وی تصریح کرد: نمدمالی، سبدبافی، گلیم‌بافی، قالیچه و... از دیگر صنایع دستی هستند که در گوشه و کنار این شهرستان و در روستاها تولید می‌شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گناباد گفت: پارچه‌بافی و یا همان تون‌بافی از دیگر صنایع‌دستی شاخص و مورد توجه گردشگران است که چندین کارگاه در شهر بیدخت و روستای ریاب به تولید آن مشغول هستند.

شهرستان گناباد در فاصله ۲۹۰ کیلومتری از جنوب مشهد، مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز