خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون وکلای اصفهان:

تصویب ماده 6 تسهیل صدور مجوز کسب‌ و کار فاجعه ملی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۴۰۰

رئیس کانون وکلای اصفهان گفت: مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده 6 قانون تسهیل صدور مجوز کسب‌ و کار فاجعه ملی در کشور را رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، لیلا رئیسی اظهار داشت: تصویب این ماده‌ قانونی مبتنی بر استنباط غلط از حرفه وکالت است.

وی ادامه داد: یک وکیل برای ورود به دنیای وکالت، نیازمند دو سال آموزش و تسهیلات دانشگاهی و کسب مهارت‌های لازم است، درحالی‌که با تصویب ماده 6 تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار، ظرفیت پذیرش کارآموز وکالت را حذف کردند و به کانون وکلا انگ انحصارگرایی زدند.

رئیس کانون وکلای اصفهان با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس، وکالت را کسب‌ وکار و تجارت محسوبش کرده‌اند تصریح کرد: انگ انحصارگرایی به کانون وکلا مبتنی بر دروغ فاحش است و اعضای مجلس این موضوع را می‌داند.

وی اضافه کرد: این ماده‌قانونی بدون کار کارشناسی تخصصی مصوب شد و با متولیان و کانون وکلا و دادگستری مشورت نشد و امیدواریم شورای نگهبان به داد و صدای جامعه حقوقی کشور برسد و اجازه تبدیل‌شدن به قانون این ماده را ندهد؛ که اگر تبدیل به قانون شود، حتماً به سیستم قضایی کشور آسیب جدی آن وارد خواهد شد و حقوق مردم لطمه می‌بیند.

رئیسی با بیان اینکه تصویب ماده 6 قانون تسهیل صدور مجوز کسب‌ و کار به شاخص‌های بین‌المللی نهاد وکالت آسیب وارد می‌کند خاطرنشان کرد: پدیده بیکاری وکلا را نمی‌توانیم انکار کنیم و این قانون سبب افزایش آنان خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز