خبرگزاری کار ایران

به علت نبود بارشهای جوی؛

آژیر قرمز بحران آب در همدان به صدا در آمد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۳۳۱

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: با بحرانی شدن وضعیت منابع آبی همدان و کاهش چشمگیر آب ذخیره شده در پشت سد‌ها، زنگ بحران در همدان به صدا در آمد.

به گزارش ایلنا از همدان، داوود شاهسوند بیان کرد: هم اکنون میزان آب موجود در سد اکباتان به ۲/۲ میلیون متر مکعب رسیده که با این روند برداشت و عدم بارش‌های مناسب پاییزی از اواسط آبان ماه امکان تحویل آب شرب از سد اکباتان امکان پذیر نباشد.

وی افزود: مجموع بارش‌های استان در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت متوسط ۲۸۱ میلی متر (برف و باران) ثبت شده که این میزان نسبت به بارش‌های سال آبی گذشته ۴۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان همدان اظهار داشت: در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با متوسط بارش ۲۸۱ میلی‌متر، میزان ریزش برف و بارش باران نسبت به بلند مدت ۲۲ درصد کاهش یافته است.

شاهسوند با اشاره به منابع جایگزین شناسایی شده تامین آب گفت: اجاره کردن چاه های کشاورزی و تجهیز چاه ها در خارج از شهر و اضافه کردن آن ها به چاه های شرکت آب منطقه ای که ۱۳۰ تا ۱۵۰ لیتر در ثانیه تامین آب صورت می گیرد.

سال آبی یا همان سال زراعی، اول مهر آغاز و ۳۱ شهریور سال آینده به پایان می‌رسد که میزان بارش‌ها در این مدت ثبت و برای مقایسه با سال‌های گذشته محاسبه می‌شود.

در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در استان همدان به شکل متوسط ۲۸۱ میلی متر (برف و باران) ثبت شده در حالی که این میزان در طول ۴۰ سال گذشته به شکل متوسط سالانه ۳۶۰ میلیمتر ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز