خبرگزاری کار ایران

رشد ۳۵۲ درصدی صادرات در ۶ ماه نخست امسال از گمرک سرخس

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۳۰۱

مدیرکل گمرک سرخس از رشد ۳۵۲ درصدی صارات در شش ماهه سال جاری از گمرک سرخس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، سعید نادری با بیان اینکه گمرک شهید شوشتری در بخش ریلی و کامیونی از رشد ۳۵۲ درصدی در ۶ ماه نخست سال جاری برخوردار بوده است ، گفت :میزان صادرات از مرز سرخس در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹۸ درصد افزایش داشته است.

وی میزان کالاهای صادراتی را از نظر وزنی ۳۳۱ هزار تن اعلام کرد و افزود: ارزش ارزی این کالاها ۶۲ میلیون و ۳۲۶ هزار دلار می شود که این مقدار از نظر ارزشی ۳۵۲ درصد و از نظر وزنی ۱۹۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس در ادامه یادآور شد:اعم کالاهای صادراتی از این مرز شامل سیمان ، پالت نئوپان ، میلگرد ، کاشی ، سنگ ،پشم شیشه و... میباشد که سیمان با ۳۲ درصد جایگاه اول میان کالاهای صادراتی به کشورهای آسیای مرکزی از طریق مرز ریلی سرخس را داراست.

نادری تصریح کرد: میزان کالاهای وارداتی از این مرز نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۲۰ درصد افزایش داشته است که اعم کالاهای وارداتی از این گمرک عبارتند از الیاف پنبه، نخ، خاک کائولین، کود پتاسیم و... است که از کشورهای ازبکستان، قرقیزستان، چین و ترکیه وارد می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز