خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد؛

مهارت آموزی به 266 همدانی حاشیه نشین

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۲۹۵

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در 6 ماه نخست سال جاری 266 نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی این استان از آموزش‌های مهارتی بهره مند شدند.

به گزارش ایلنا از همدان، وهب مختاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 266 نفر در سکونتگاه‌های حاشیه شهر و تعداد 105 نفر آسیب دیده اجتماعی موفق به گذراندن دوره‌های مهارتی شدند.

وی عنوان کرد: آموزش‌های مهارت محور با هدف رشد اقتصادی و تولیدات ملی، برقراری عدالت آموزشی و افزایش بهره‌وری و تولید، کاهش هزینه‌های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی به ساکنان این مناطق ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان یادآور شد: این آموزش‌ها رایگان بوده و هزینه‌های آن از محل اعتبارات دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای تأمین می‌شود.

مختاران با بیان اینکه حاشیه نشینی از مهمترین معضلات اجتماعی شهرهای استان است اظهار کرد: در همین راستا این اداره کل با راه‌اندازی پایگاه‌های آموزش سیار و بسیج کردن نیروها و امکانات در حاشیه شهر سعی در توان افزایی ساکنان این مناطق دارد.

وی عنوان کرد: رشته‌های ارائه شده در این مناطق بر مبنای ظرفیت منطقه، شناخت سلیقه خریدار و امکانات در دسترس ساکنان آن شامل مانتو دوز، تولید کننده خانگی عرقیات گیاهی، پرورش جوجه بومی، تعمیرکار آبگرمکن‌های دیواری، نصب و سیم کشی تجهیزات مدارهای الکتریکی ساختمان و تعویض کار روغن خودروهای سبک است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: توانمند سازی و توسعه آموزش‌های مهارتی در اقتصاد و اشتغال افراد ساکن در حاشیه شهرها و مناطق روستایی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

مختاران عنوان کرد: آموزش‌های نظری و عملی فنی و حرفه‌ای با هدف ارتقا دانش افراد و ایجاد مهارت‌های لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته در متقاضیان اجرا می‌شود و مهارت آموزان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون تا سطوح مشخص آماده می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز