خبرگزاری کار ایران

برداشت ۱۲ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع بخش رخ تربت‌حیدریه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۲۷۴

مدیر جهاد کشاورزی بخش رخ تربت‌حیدریه گفت: بیش از ۱۲ هزار تن گوجه فرنگی از ۳۰۰ هکتار زیرکشت این محصول در مزارع این منطقه برداشت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد نجفی میانگین تولید این محصول را ۴۰ تن در هر هکتار عنوان کرد و افزود: گوجه فرنگی این منطقه از ارقام مبین، اولا، سوپرچک، باسیمو برنتا، آلیسا، سان‌ست و متین است.

وی با بیان این‌که تولید و سطح زیرکشت این محصول در منطقه رخ نسبت به سال زراعی قبل به خاطر کمبود نزولات آسمانی و کاهش قیمت در سال گذشته حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است ادامه داد: گوجه فرنگی رخ برای تبدیل به رب به کارخانجات استان و بازار مصرف ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی رخ تربت‌حیدریه گفت: محصول گوجه فرنگی از جمله محصولات جالیزی رخ است که اکنون به قیمت هر کیلو گرم ۴۰ هزار ریال برای مصرف تازه خوری در بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: برداشت محصول گوجه‌فرنگی در مزارع این بخش زمینه اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفرروز را فراهم کرد.
نجفی بر لزوم افزایش بهره‌وری در کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد گوجه فرنگی منطقه به صورت نشایی و بقیه با روش آبیاری نوین تیپ (نواری) آبیاری می‌شود.

بخش رخ به مرکزیت رباط سنگ با جمعیت ۲۶ هزار نفر دارای ۵۳ روستا و ۴۷ پارچه آبادی است که ۴۹ روستا از این تعداد بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

این بخش با سطح زیرکشت حدود ۲۰ هزار هکتار زراعت آبی و دیم و ۸۰۰ هکتار باغ از قطب‌های تولید محصولات زراعی و باغی تربت‌حیدریه و خراسان رضوی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز