خبرگزاری کار ایران

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز :

رادیوگرافی 832 اینچ قطر لوله گاز طی 6 ماهه نخست سال انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۱۸۷

مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز از انجام عملیات رادیو گرافی و تفسیر 832 اینچ قطر لوله گاز، طی 6 ماه نخست سال جاری از قطرهای 6 اینچ تا 30 اینچ خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علیرضا عربلو بیان کرد: رادیوگرافی و پرتونگاری صنعتی در راستای اطمینان از سلامت اتصالات جوشکاری شده در عملیات تعمیرات خطوط لوله و تاسیسات انجام می شود و همچنین یکی از روش های متداول و کاربردی جهت کنترل کیفیت جوش به شمار می آید و همچنین ارزیابی و کنترل کیفیت قطعه پس از انجام جوشکاری نیز، موضوعی است که جهت حصول اطمینان از کیفیت جوش و شناسایی عیوب احتمالی و اطمینان از استحکام مناسب قطعه، همواره مورد توجه قرار می گیرد.

عربلو ادامه داد: عملیات رادیوگرافی و بررسی جوش ها از بروز عیوب در جوشکاری بر روی خط لوله گاز که باعث شکست مکانیکی و بروز حوادث و خسارات جبران ناپذیر می شود جلوگیری کرده و سلامت تجهیزات و ایمنی بهره بردار را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به انجام این عملیات که بر روی خطوط لوله گاز از ضخامت 6 اینچ تا 30 اینچ در 6 ماهه اول سال صورت گرفته است به اجرای کار پرداخت و گفت: بعد از اتمام جوشکاری تخلیه و ایمن سازی محل و جلوگیری از حضور افراد متفرقه به محل عملیات و ایمن کردن محیط کار جهت جلوگیری از پرتوگیری افراد غیر مرتبط، قرار دادن فیلم­ های مخصوص رادیوگرافی بر روی سرجوش ها و پرتودهی اشعه مطابق با زمان محاسبه شده، انتقال فیلم­ها به تاریک­خانه و ظهور و ثبوت آنها، بررسی و تفسیر فیلم­ها و اعلام نتایج مبنی بر تایید یا نیاز به تعمیرات مجدد سرجوش به اکیپ تعمیراتی، مراحل مختلف پرتونگاری صنعتی است.

عربلو بیان کرد: از اهم وظایف امور بازرسی، کنترل سلامت فنی در تاسیسات  و خطوط لوله در سطح منطقه است که با انواع تست های غیر مخرب که شامل رادیو گرافی و تفسیر فیلم ها در زمان تست بر روی کیفیت جوشها کاربرد دارد می توان اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز