خبرگزاری کار ایران

ترانزیت بیش از سه میلیارد دلار کالا از مرز بین‌المللی باشماق مریوان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۹۹۵

ناظر گمرکات کردستان گفت: درنیمه نخست امسال بیش از سه میلیارد و ۷۲۶ میلیون و ۴۷۰ هزار دلار از مرز بین‌المللی باشماق مریوان تزانزیت شد.

به گزارش ایلنا، خلیل حیدری با اشاره به اینکه مرز باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است، افزود: میزان ترانزیت داخلی مبداء، خارجی مبداء و خارجی مقصد که در نیمه نخست امسال از گمرک باشماق انجام شده یک میلیون و ۷۱۱ هزار و ۱۵۴ تن کالا بوده است.

حیدری گفت: این میزان ترانزیت انجام شده در ۶ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۶۷ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۵۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه از مجموع ترانزیت انجام شده استان ۷۰۵ هزار و ۲۶ تن آن به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون رالد ترانزیت خارجی مقصد است، افزود: میزان ترانزیت داخلی و خارجی مبداء هم طی این مدت از مرز باشماق به ترتیب ۳۹ هزار و ۷۷۳ تن و ۹۶۶ هزار و ۳۵۵ تن بوده است.

وی گفت: مجموع صادرات خروجی طی نیمه نخست امسال از گمرکات استان هم یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۵۳ تن بوده که ارزش دلاری این میزان کالای صادر شده بیش از ۴۹۸ میلیون و ۷۹۹ هزار دلار بوده است.

ناظر گمرکات کردستان افزود: از کل صادرات انجام شده ۵۲۶ هزار و ۲۳۸ تن کالا به ارزش بیش از ۲۱۷ میلیون و ۸۸۲ هزار دلار مربوط به صادرات از گمرکات استان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز