خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری خبرداد؛

ابطال قرارداد واگذاری کشتارگاه صنعتی «جونقان» به بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۹۸۸

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، از ابطال قرارداد واگذاری کشتارگاه صنعتی «جونقان» به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمدرضا بهرامی گفت: در تاریخ دوم مردادماه سال ۱۳۹۷ سازمان خصوصی سازی کشور اقدام به واگذاری کشتارگاه صنعتی جونقان به شرکت «یاران جنوب کوشک» کرد.

وی افزود: کل ثمن مورد معامله در این قرارداد به ارزش ۲۶۹ میلیارد و ۷۰۹ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۷۸۸ ریال بوده که از این مبلغ نزدیک به ۸ میلیارد ریال آن نقداً پرداخت شده و مابقی طی اقساط ۱۰ ساله، از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۷ در ۲۰ قسط تقسیم‌بندی شده بود.

بهرامی گفت: در سال ۱۳۹۸ شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان چهارمحال و بختیاری به موضوع نحوه واگذاری کشتارگاه صنعتی جونقان ورود پیدا کرد و پس از بررسی‌های لازم در مهرماه همان سال دادخواستی را به طرفیت سازمان خصوصی سازی کشور و شرکت یاران جنوب کوشک مبنی بر ابطال قرارداد واگذاری در دادگستری شهرستان فارسان مطرح کرد که پس از رسیدگی‌های صورت گرفته در شهریور سال ۱۳۹۹ دادگاه بدوی در فارسان حکم به بطلان قرارداد واگذاری صادر کرد.

وی افزود: شرکت یاران جنوب کوشک و سازمان خصوصی سازی کشور نسبت به رأی صادره تقاضای فرجام‌خواهی و تجدیدنظرخواهی کردند که اعتراض هر دو در دیوان عالی کشور و دادگاه تجدیدنظر استان چهارمحال و بختیاری رد شد و رأی دادگاه بدوی مورد تأیید قرار گرفت.

بهرامی گفت: پس از این رسیدگی نیز توسط وزیر اقتصاد وقت به نمایندگی از سازمان خصوصی سازی کشور و همچنین شرکت یاران جنوب کوشک، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ آیین دادرس کیفری صورت گرفت که دستورات لازم جهت رسیدگی به این درخواست توسط ریاست وقت قوه قضاییه صادر شد و نهایتاً در مهرماه سال جاری رأی صادره خلاف شرع و بیّن تشخیص داده نشد و به این ترتیب حکم صادره قطعی و کشتارگاه صنعتی جونقان به نفع بیت المال بازگردانده و بطلان قرارداد واگذاری کشتارگاه صادر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز