خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی :

به دلیل خشکسالی دریاچه های سد الغدیر ساوه بسته شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۸۱۱

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: با توجه به پایان فصل زراعی و تداوم خشکسالی شدید، دریچه‌های سد الغدیر ساوه از بیستم مهرماه سال جاری بسته شد. بر اثر کاهش بارش‌ها و بروز خشکسالی حجم ذخیره آب مخزن سد الغدیر افت زیادی بسیاری پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت‌اله آمره ای افزود: با اطلاع رسانی قبلی به حقابه‌بران شبکه آبیاری و زهکشی به منظور کشت پاییزه هیچ حقابه‌ای از این سد برای کشاورزان مزارع زیردست تخصیص پیدا نخواهد کرد، چرا که باید آب موجود در سد را برای باغات و تأمین مصارف آشامیدنی مردم شهر ساوه ذخیره کرد.

وی ادامه داد: هر چند که در 2 سال اخیر با توجه به اینکه مشکل کمبود آب وجود نداشت منابع آبی مورد نیاز کشاورزان برای کشت پاییزه از محل ذخیره مخزن سد الغدیر تامین می‌شد، اما در حال حاضر همراهی حقابه‌بران شبکه آبیاری و زهکشی سد الغدیر ساوه  برای خودداری از کشت پاییزه بسیار ضرورت دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی اظهار داشت: کاهش حجم ذخایر آبی سد و چشم انداز نامطمئن بارندگی‌ها در سال آبی جدید سبب شده که با هدف تامین آب پایدار و مطمئن برای شهر ساوه و باغات در سال آینده، کشت پاییزه سال جاری مشمول بهره‌مندی از حقابه سد نباشد.

آمره ای با بیان اینکه سد الغدیر ساوه با حجم مخزن 276 میلیون مترمکعب در حال حاضر دارای 110 میلیون مترمکعب ذخیره آبی است، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود اگر بارندگی صورت گیرد، متناسب با آن احتمال تغییر در تصمیم‌های اعمال شده برای مصارف آب مخزن سد الغدیر در زمینه کشاورزی وجود دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز