خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین حدنگاری شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۵۶۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی شش ماهه نخست امسال، طرح حدنگاری یا کاداستر در سطحی بالغ بر ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، فاطمه خمسه گفت: با اجرای این میزان حدنگاری در شش ماهه نخست امسال، مجموع اراضی کشاورزی استان که تاکنون کار حدنگاری آن‌ها به پایان رسیده است و برای صدور سند به سازمان ثبت اسناد و املاک استان ارسال شده‌اند، به بیش از ۱۹۳ هزار هکتار رسید.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تعیین محدوده مالکیت‌ اراضی کشاورزی همراه با اطلاعات حقوقی آن‌ها را مهمترین هدف از اجرای این طرح دانست و گفت: در این طرح از طریق نقشه‌برداری‌های زمینی و هوایی تمام اطلاعات اندازه، محدوده و موقعیت زمین در روی نقشه مشخص و نحوه ثبت خصوصیات ملک مانند اطلاعات حقوقی، مشخصات ثبتی، کاربری و نوع بهره برداری به طور کامل معین می‌شود که تأثیر بسیار زیادی در ارتقای کیفیت عملیات اجرایی طرح‌های عملیاتی در بخش کشاورزی خواهد داشت.

وی کرد: ایجاد پایگاه جامع و یکپارچه داده اطلاعات مکانی و توصیفی از اراضی کشاورزی، شناسنامه دار کردن، تثبیت مالکیت و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، فراهم شدن بستر پایش به منظور جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، مدیریت بهینه و برنامه ریزی به منظور یکپارچه سازی اراضی و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، بستر سازی جهت تعیین و اجرای دقیق الگوی کشت، بهره بردارای بهینه و افزایش تولید محصولات کشاورزی برخی از اهداف کیفی است که اجرای این طرح به دنبال دارد.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: طرح حدنگاری یا کاداستر از آنجا که اطلاعات اراضی کشاورزی را با جزئیات در اختیار دست اندرکاران و برنامه‌ریزان قرار می‌دهد یکی از الزامات حرکت به سمت کشاورزی نوین و پایدار به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز