خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار کاشان مطرح کرد:

کاهش آلایندگی صنایع تولیدی با استفاده نانو فیلتر

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۴۳۰

معاون فرماندار کاشان گفت: امکان راه اندازی شرکت های تولیدی در زمینه های مختلف مثل سرب بدون موافقت مراجع ذی صلاح و دریافت مجوزهای قانونی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، مسعود خاندایی با بیان اینکه تمامی صنایع  در اقصی نقاط دنیا و کشور ایران هنگام تولید می توانند آلاینده محیط زیست باشند، اظهار داشت: نظارت نهاد هایی مانند حفاظت از محیط زیست، بهداشت محیط و دامپزشکی  و الزام آنها به استفاده از شیوه های مرسوم کاهش آلایندگی مانند نانو فیلتر های صنعتی توانسته میزان آلودگی هوا حتا ‌خروجی ریز گردها را بسیار کاهش دهد.

وی راه اندازی شرکت تولیدی سرب در کاشان را مشروط به دریافت تمامی مجوزهای مورد نیاز ازسازمان محیط زیست دانست و تاکید کرد: مجری طرح در حال پیگیری موضوع از طریق مراجع ذیصلاح مصرح در قانون به خصوص سازمان نظارت بر محیط زیست  است ودر صورت تامین نظر این نهاد اقدامات بعدی را انجام خواهدداد.

معاون فرمانداری ویژه کاشان تصریح کرد: هیچ شرکت تولیدی در کشور وجود ندارد که فاقد  آلایندگی باشد و استفاده آنها از ابزار کاهش آلودگی نظیر نانو فیلتر های صنعتی  و یا تصفیه فاضلاب در کنار نظارت مستمر ادارات حفاظت از محیط زیست میزان آلایندگی آنها حتا خروجی ریز گردها کاهش زیادی یافته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار کاشان در خصوص راه اندازی شرکت تولیدی سرب در منطقه غیر مسکونی و صنعتی هم گفت: مجوز تاسیس شرکت های تولیدی در حوزه  وظایف و خدمات فرمانداری نیست و نهاد هایی مانند صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت از محیط زیست می توانند پس از بررسی درخواست و شرایط، پروانه بهره برداری صادر کنند.

خاندایی اتخاذ راهکارهایی مناسب برای کاهش آلایندگی اتوبوس ها و مینی بوس های شهری کاشان ضروری دانست و افزود: همزمان با آغاز فصل سرما و شیوع پدیده وارونگی هوا  تردد اتوبوس های قدیمی و بعضا مستهلک سلامت شهروندان را به مخاطره می اندازد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان افزود: بیشترین نظارت و سخت گیری در ارتباط با  کنترل و کاهش آلایندگی در صنایع تولیدی کاشان صورت می گیرد و این در حالی است که آلایندگی موتور سیکلت ها و اتوبوس های شهری که سهم غیر قابل انکاری در  آلودگی هوای کاشان دارند کمتر مورد توجه است.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز