خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین در نشست با خبرنگاران:

زندان چوبیندر چند برابر ظرفیت زندانی داشته و شرایط عادی ندارد / اعلام نتیجه بررسی پرونده کانال بی هویت تلگرامی در هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۳۶۵

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: توقف سد لاستیکی براساس حکم دستگاه قضا بود و باید مسئولان امر که در آغاز اجرای این پروژه کوتاهی کردند پاسخگو باشند، همچنین برخی پروژه‌های ملی به دلیل نداشتن پیوست زیست محیطی متوقف شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: قضات مانند هر فرد دیگر تحت تاثیر فشارهای مختلف قرار دارند، البته قانون هیچ یک از این موارد را بهانه‌ای برای عدم عمل به قانون نمی‌داند و حجم بالای پرونده‌ها کار قضات را سخت‌تر می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: موضوعات اجرایی و شهری باید براساس تجارب و تخصص باشد، اما متاسفانه شاهد چنین موضوعی نیستیم و در نتیجه پروژه‌های میلیاردی آغاز شده و با ابتر ماندن آن‌ها سرمایه ملی از بین می‌رود، از این رو مسئولین گذشته و درحال حاضر باید پاسخگو باشد.

مجلس و شورای شهر در اصلاح قوانین نگاه سیاسی نداشته باشند

این مقام قضائی استان قزوین افزود: انتظار است مجلس و شورای انقلابی در اصلاح و تصویب قوانین و پرداختن به مسائل اجتماعی فارغ از نگاه سیاسی عمل کنند.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از تخلف و تشکیل پرونده باید مسئولین مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند، به عنوان نمونه شورای شهر و شهرداری در حوزه شهری باید اقدامات لازم را انجام دهد.

قاسمی اظهار کرد: هدف ما از فساد ستیزی باید برخورد با متخلف و پیشگیری از بروز مجدد آن است و همین امر در رسانه‌ای شدن برخی پرونده‌ها در ابتدای امر محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند.

زیرساخت‌های قزوین در حد یک استان نیست

وی عنوان کرد: استان قزوین اسمش استان است اما در بسیاری از ادارات زیرساخت‌های لازم را نداریم و امکانات ما بیشتر در حد شهرستان است که امیدواریم سفر ریاست قوه قضائیه از بعد مادی و معنوی برکاتی را برای ما داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد:  پس از صدور کیفر خواست اولین جلسه دادگاه مدیران میراث فرهنگی برگزار شده و پرونده در حال طی مراتب است.

وی گفت: در دو دولت قبل انتقال زندان چوبیندر مصوب شده اما تاکنون اعتبارات آن تامین نشده است، انتقال یک زندان به هزینه‌های بسیار بالایی نیاز دارد و پروژه‌ای در سطح ملی است.

زندان چوبیندر چند برابر ظرفیت زندانی دارد

این مقام قضائی استان قزوین عنوان کرد: زندان چوبیندر شرایط عادی ندارد و افراد زندانی مستقر در آن چندین برابر از ظرفیت موجود ایت، از این رو انتقال آن ضرورت دارد و امیدواریم منابع آن تامین شود؛ البته تا آن زمان تغییر ورودی زندان در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: برای محیط زیست و سایت محمدآباد اقداماتی صورت گرفته، یکی از مشکلات این سایت نداشتن مدیریت ثابت بود که بررسی شده و موقعیت آن به طور مداوم رصد می‌شود.

قاسمی در ادامه با اشاره به وضعیت رسیدگی به موضوع کانال تلگرامی که نسبت به نشر اکاذیب و  حیثیت افراد مطالبی را منتشر می‌کرد گفت: بخشی از موضوعات کانال محرمانه جنبه خصوصی دارد و لازم است افرادی که در معرض هتک حیثیت قرار گرفته‌اند شکایت خود را  برای رسیدگی طرح کنند.

وی ادامه داد: حتی مطالبی در رابطه با دستگاه قضا نیز در این کانال درج شده و در حال حاضر موضوع توسط دستگاه قضا و پلیس فتا در حال بررسی است و ما نیز تا رسیدن به نتیجه نهایی موضوع را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز