خبرگزاری کار ایران

۸۵ خانواده در شهرستان کوهرنگ اسکان موقت داده شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۷۲۳

فرماندار شهرستان کوهرنگ از اسکان موقت ۸۵ خانواده در چادر‌های هلال‌احمر در پی زلزله و پس‌لرزه‌های اخیر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مرتضی زمانپور گفت: به دلیل بروز آسیب جدی به سازه برخی از واحد‌های مسکونی و احتمال ریزش آن‌ها، برای ۸۵ خانواده با استفاده از چادر‌های هلال احمر اسکان موقت ایجاد شد.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های حمایتی در بین خانواده‌های مستقر در چادرها، افزود: با توجه به آغاز فصل سرما در این شهرستان، باید ساز‌وکاری برای استقرار این خانواده‌ها در منازل استیجاری اندیشیده شود.

زمانپور خاطرنشان کرد: به دلیل وقوع زلزله بیش از ۲۰۰ مورد نشست زمین اتفاق افتاده که منجر به بروز آسیب به جاده‌های این شهرستان شد، همچنین به ۴۲ مدرسه، بیش از ۴۰ مسجد و ۲۶۵ واحد نگهداری دام آسیب جدی وارد شده است و بیش از ۱۵ رأس دام تلف شدند.

زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ حوالی چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ و مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

این زلزله اگرچه خسارت جانی در پی نداشت، اما خسارت‌هایی به واحد‌های مسکونی و تأسیسات زیرساختی به ویژه در مناطق روستایی شهرستان کوهرنگ وارد کرد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز