خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری:

زنده گیری بیش از پنج هزار قلاده سگ بلاصاحب در یزد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۶۲۸

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری یزد از جمع آوری بیش از پنج هزار قلاده سگ بلاصاحب در استان یزد به صورت زنده گیری در شش ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدیارمند با بیان اینکه جمع آوری سگ های بلاصاحب و ولگرد در شهرستان ها با محوریت فرمانداران و در محدوده شهر‌ها، ساماندهی سگ‌ها برعهده شهرداری‌ها است.

وی با بیان اینکه کار ساماندهی سگها در حریم روستا بر عهده دهیاران است و در خارج از حریم روستا‌ها بر عهده بخشداران است افزود: خوشبختانه در این مناطق عملیات زنده گیری در حال انجام است که به کمپ مربوطه نیز تحویل داده شده است.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری یزد ادامه داد: در شش ماه ابتدای امسال نیمی از سگ های جمع آوری شده در شهرستان یزد و بقیه در ۲۳ شهر استان بوده و بیش از هزار قلاده سگ بلاصاحب در این طرح عقیم سازی شده اند.

وی با بیان اینکه در شهر یزد سه مرکز جمع آوری و نگه داری سگ های بلاصاحب وجود دارد و شش مرکز در سایر شهر‌های استان، کار جمع آوری  سگ‌ها را انجام می دهند عنوان کرد: فعالیت کمیته‌ها در استان یزد با مدیریت شهرداری ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در حال انجام است و از دوستداران محیط زیست می‌خواهیم برای کمک در مدیریت این سگ‌ها سری به کمپ‌های نگه داری بزنند.

به گزارش ایلنا، حمله سگ‌های ولگرد معضلی برای شهروندان است که موجب ایجاد رعب و وحشت در ساکنان شده و مردم خواستار جمع آوری این سگ‌ها از معابر و کوچه‌ها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز