خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می‌دهد؛

بازنشستگان آی تی آی فارس چشم به راه تحقق وعده‌های رئیس جمهور / پرداخت مطالبات بازنشستگان چه زمان عملیاتی می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۵۸۰

اگرچه آقای رئیسی در سفر سال گذشته اش به عنوان رئیس قوه قضائیه وعده پرداخت مطالبات 15 ساله بازنشستگان را در بازه زمانی یک ماهه داد اما این اتفاق در عمل رخ نداد و بازنشستگان کارخانجات مخابرات راه دور حالا چشم انتظار وعده عملی رئیس جمهور در سفر آخر هفته اش به استان فارس هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز بازنشستگان آی تی آی که 15 سال همچنان چشم انتظار دریافت مطالباتشان هستند هر روز با یک وعده مواجه می شوند به طوری‌که هنوز هیچ کس نتوانسته مشکلات آن ها را حل کند.

هرچند که در سال‌های گذشته تمام افراد تمام تلاششان را برای پرداخت بدهی این افراد توسط مدیران آی تی آی گرفته‌اند اما همچنان قصه پر غصه دست های خالی 1300 کارگر بازنشسته پس از 15 سال ادامه دارد.

تاکنون هیچ شخصی مشکلات ما را حل نکرده است

آن طور که شمشیری رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز می گوید: اگرچه در این سال ها تعداد زیادی استاندار، رئیس جمهور، نماینده و ... تغییر کردند اما تاکنون هیچ کس نتوانسته مشکلات ما را حل کند.

هاشم شمشیری در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه در آخرین سفر استانی آیت الله رئیسی در کسوت رئیس قوه قضائیه به استان فارس در سال گذشته مقرر شد پس از تعیین مصوبه استانی مطالبات بازنشستگان بعد از یک ماه پرداخت شود، می افزاید: اما این اتفاق در عمل رخ نداد و با توجه به اینکه حدود 16 ماه از این ماجرا می گذرد هیچ پرداختی انجام نشده است.

بازنشستگان آی تی آی خواستار ملاقات با رئیس جمهور هستند

وی با اشاره به اینکه به‌رغم حرف ها و صحبت های مسئولان جهت پرداخت مطالبات بازنشستگان آی تی آی اما هیچ کدام از آن ها عملیاتی نشده است، بیان می کند: گویا قرار است  آقای رئیسی روز جمعه به فارس سفر کند بنابراین ما کارگران و بازنشستگان آی تی آی خواستار ملاقات حضوری و رفع مشکلات‌مان توسط رئیس جمهور هستیم.

شمشیری با اشاره به اینکه اگر رئیس جمهور خواستار آباد کردن صنایع و کارخانجات استان فارس است در مرحله نخست باید فکری به حال پرداخت مطالبات بازنشستگان آی تی آی کند،  ادامه می‌دهد: جهت جلسه با عالی ترین مقام اجرایی کشور نامه ای به مسئولان استان ارسال کردیم و خواستار ملاقات حضوری با آقای رئیسی شدیم که تاکنون حدود 400 نفر از بازنشستگان اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز در ادامه با بیان اینکه تاکنون موضوع مزایده کارخانه آی تی آی منتفی شده است، می افزاید: برای پرداخت مطالبات بازنشستگان موضوع فروش املاک مازاد و دفتر این شرکت در خیابان اردیبهشت را اعلام کرده اند که تاکنون در عمل هیچ اتفاقی رخ نداده است.

پرداخت بدهی بازنشستگان از طریق فروش املاک مازاد کارخانه

شمشیری با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات هیچ کاری ندارد و مسئولان کارخانه می توانند از طریق فروش املاک بدهی بازنشستگان و کارگران را پرداخت کنند، می‌گوید: مسئولان کارخانه می‌توانند تنها با چرخاندن نوک خودکارشان دستور فروش و پرداخت بدهی بازنشستگان را صادر کنند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز با اشاره به اینکه جهت دریافت طلب‌مان امیدواریم  آقای رئیسی با سفرش به فارس کاری انجام دهد،می افزاید: هرچند  آقای رئیسی در کسوت ریاست قوه قضائیه اقدامی جهت پرداخت مطالبات انجام نداد اما دست از تلاش بر نداشته ایم و همواره خواستار دیدار با آقای رئیسی هستیم.

تجمعات بازنشستگان به سود مدیران آی تی آی است

وی با بیان اینکه مدیران کارخانه آی تی آی مستقر در تهران همواره خواستار به تعویق افتادن پرداخت مطالبات بازنشستگان هستند، می افزاید: متاسفانه هر چقدر پرداخت حقوق بازنشستگان آی تی آی به طول بینجامد به نفع مدیران این مجموعه است و مدیران حقوق و مزایایشان را دریافت می کنند.

شمشیری با بیان اینکه متاسفانه مدیران آی تی آی با استفاده از برند این مجموعه در جاهای دیگر مزایا دریافت می کنند، می افزاید: به‌رغم اینکه مدیران آی تی آی در بسیاری از مواقع مظلوم نمایی می کنند اما تکیه بر مجموعه آی تی آی سود می برند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز با اشاره به اینکه متاسفانه سود و منفعت اصلی تجمعات بازنشستگان و کارگران آی تی آی به مدیران این مجموعه می رسد، ادامه می‌دهد: قطع این تجمعات باعث می شود تا مدیران پرداخت بدهی بانکی و ... را به تعویق بیندازند و ذکر این نکته ضروری است که ادامه دار شدن تجمع و عدم پرداخت مطالبات باعث می شود تا روز به روز ارزش ملک و زمین مجموعه مخابرات راه دور شیراز گران تر شود.

بازنشستگان آی تی آی فارس چشم به راه تحقق وعده‌های رئیس جمهور / پرداخت مطالبات بازنشستگان چه زمان عملیاتی می‌شود؟

شمشیری با اشاره به اینکه سود تمام اقدامات و فعالیت هایی که بازنشستگان آی تی آی انجام داده اند به جیب سهام داران و مدیران مجموعه آی تی آی رفته است، می گوید: حدود 1300 نفر از بازنشستگان رقمی بالغ بر 250 میلیارد تومان از آی تی آی طلبکارند.

وی با بیان اینکه زمین آی تی آی حدود 17 هکتار است می افزاید: حدود 5 هکتار از این زمین از مجموعه کارخانه جدا است که مسئولان می توانند با فروش این زمین مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنند.

شمشیری می گوید: آن قدر افراد بزرگی پشت مجموعه آی تی آی هستند که مسئولان استانی هم از پرداختن زیاد به مشکلات بازنشستگان هراس دارند.

قول جدی وزیر ارتباطات برای پیگیری مشکلات بازنشستگان آی تی آی

عزیزی نماینده شیراز و زرقان هم در ادامه با بیان اینکه در جلسه‌ای که روز گذشته با وزیر ارتباطات داشتم مشکلات آی تی آی را مطرح کردم، می گوید: در این جلسه وزیر ارتباطات اذعان کرد که جهت برطرف کردن مشکلات بازنشستگان آی تی آی هیأت همه جانبه ای را آماده کردند تا به موضوع مجموعه مخابرات راه دور شیراز ورود کنند و قول جدی برای پیگیری این موضوع را دادند.

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه اصل واگذاری مجموعه های آی تی آی روغن نباتی و .....  قانونی نبوده است می افزاید: قطعا باید با بررسی و ارزیابی مناسبی بخش هایی که طبق اصل 44 قانون اساسی باید بازگردد.

وی با بیان اینکه عمل نکردن به تعهدات توسط مدیران هم از دیگر موضوعاتی است که سبب ایجاد مشکل در آی تی آی شده است، بیان می کند: در صورتی‌که مدیران کارخانه ها به تعهداتشان عمل نکردند باید هرچه سریع تر به تعهداتشان بازگردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز