خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان:

بیش از دو هزار نفر در مراکز اقامتی ترک اعتیاد قزوین پذیرش شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۳۴۳

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال دو هزار و ۳۳۷ نفر در مراکز اقامتی ترک اعتیاد استان پذیرش شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، علیرضا وارثی گفت: در شش ماه نخست امسال ۳۷۳ نفر در آبیک، ۳۹۹ نفر در تاکستان، ۳۹۰ نفر در البرز، ۲۸۴ نفر در بوئین زهرا و ۸۹۱ نفر در قزوین در مراکز ترک اعتیاد پذیرش شدند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: در حال حاضر ۱۴ مرکز بهبودی اقامتی میان مدت ویژه مردان، یک مرکز ویژه بانوان و یک مرکز جامع درمان اعتیاد در استان فعال است.

وی عنوان کرد: ساماندهی و یکپارچگی نظام مدیریت معتادان بی سرپناه سخت در دسترس و متجاهر از طریق اجرای طرح دادگاه درمان مدار در استان قزوین در دست اجرا است.

این مسئول افزود: در این رویکرد درمانی تامین فضای عمومی امن و رضایت عمومی جامعه با حفظ کرامت انسانی معتادان بی سرپناه سخت در دسترس و فراهم نمودن زمینه ارائه خدمات متناسب و استاندارد به معتادان در راستای کاهش آسیب و درمان دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: تیم مستقر در دادگاه درمان مدار پس از پذیرش مشخص بیمار با معرفی توسط نیروی انتظامی، پرونده‌های لازم درمانی را تشکیل می‌دهد و با دستور قاضی مستقر در دادگاه به مراکز درمانی تحت نظارت سازمان بهزیستی ارجاع می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در این دوره درمان، به کارگیری ظرفیت‌های قانونی کشور و افزایش حمایت جامعه و دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و سازمان‌های مردم نهاد و مدیریت معتادان بی سرپناه سخت در دسترس و متجاهر دنبال می‌شود.

وارثی گفت: در نیمه نخست امسال ۶۵۰ معتاد متجاهر غربال و از این تعداد ۵۳۲ نفر در مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ پذیرش شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز