خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حقوقی شورای بندرعباس:

تمام تلاش مان را برای وصول عوارض آلایندگی خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۳۰۹

رئیس کمیسیون حقوقی شورای بندرعباس گفت: وصول عوارض آلایندگی یکی از شعارهای جذاب انتخاباتی است که متاسفانه خیلی زود فراموش می شود اما تمام تلاشمان را برای وصول این حق قانونی شهروندان بندرعباسی خواهیم کرد تا مدیون اعتماد مردم نباشیم.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، در نشست تخصصی کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس با اساتید حقوق دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص چالش های حقوقی وصول عوارض آلایندگی، حقوق شهروندی و اصلاح ساختار قراردادهای شهرداری بندرعباس گفت وگو کردند.

احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان گفت: اینکه کمیسیون حقوقی شورا در ماه های ابتدایی آغاز بکار خود در خواست برگزاری چنین نشستی و همفکری با اساتید دانشگاهی دارد نشانه خوبی از عزم شورا برای انجام کارهای زیرساختی و نگاه بلند مدت به مشکلات مدیریت شهری است و به عنوان عضو جامعه دانشگاهی و شهروند هرمزگانی در خصوص احقاق حقوق شهروندان اعلام آمادگی می کنیم.

فریده عامری رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی حقوقی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: وصول عوارض آلایندگی یکی از شعارهای جذاب انتخاباتی است که متاسفانه خیلی زود فراموش می شود اما در شورای ششم تمام تلاشمان را برای وصول این حق قانونی شهروندان بندرعباسی خواهیم کرد تا مدیون اعتماد مردم نباشیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و مساعدت مسئولان دستگاه قضایی برای مطالبه حق مردم استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه هیچگاه پیگیری محکمی در این خصوص انجام نشده است و در کمیسیون حقوقی شورا تصمیم گرفتیم این موضوع را به عنوان یک پرونده کامل و بلند مدت حقوقی آغاز کنیم تا پس از سال ها شهروندان بندرعباسی از این ظرفیت قانونی منتفع شوند.

در ادامه این جلسه اعضای شورا و اساتید دانشگاهی به بیان ابعاد مختلف حقوقی و دلایل اجرا نشدن قانون عوارض آلایندگی در بندرعباس پرداخته و در پایان مقرر شد کارگروه حقوقی با مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه و کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس تشکیل و نسبت به تشکیل پرونده حقوقی با موضوع وصول قانونی عوارض آلایندگس اقدام شود.

همچنین مشکلات حقوقی برخی قراردادهای منعقده در سال های قبل و جلوگیری از تضییع بیش از پیش حقوق بیت المال نیز به این کارگروه ارجاع و مورد بررسی کارشناسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز