خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

اختلافات با کشورهای همسایه با همکاری فی مابین حل شدنی است/ در احیای برجام، طرف غربی باید به تعهدات خود پایبند باشند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۲۹۰

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: اختلافات منطقه‌ای به ویژه در حوزه قفقاز با همکاری و روابط دیپلماتیک فی مابین کشورهای همسایه حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در جمع خبرنگاران با تاکید بر نقش رفتارهای دیپلماتیک برای رفع مشکلات منطقه ای، افزود: دیدارهای اخیر وزیر امور خارجه با همتایان و مقامات مختلف کشورهای منطقه گامی مهم و رو به جلو در جهت بسط و توسعه همکاری های منطقه ای است.

وی دیدار وزرای خارجه ایران و روسیه طی هفته گذشته را بسیار با اهمیت خواند و اظهار کرد: این دیدارها اهمیت بسیاری دارد و می تواند بر حل مسئله قفقاز اثرگذار باشد و در کنار آن چنین ارتباطاتی تقویت روابط با همسایگان را به دنبال خواهد داشت و می توان با همکاری کشورهای همسایه اختلافات منطقه ای را برطرف کرد.

میر تاج الدینی دیدار احتمالی روسای جمهوری ایران و روسیه در آینده را بسیار مهم خواند که می تواند تاثیر بسزایی بر رفع مشکلات و تحریم ها داشته باشد.

وی ادامه داد: بدون تردید دیدار روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه راهگشا خواهد بود و تاثیر بسزایی بر اجرایی شدن تعهدات برجامی، رفع تحریم ها و حل اختلافات و مشکلات منطقه ای خواهد داشت.

میر تاج الدینی با بیان اینکه در برجام اروپایی ها و آمریکایی ها بدعهدی کردند و به تمام تعهدات خود پشت پا زدند، گفت: اگر قرار باشد برجام احیا شود باید مسیر مذاکرات و گفت‌ وگو در راستای پایبندی غربی ها به تعهدات برجامی باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در قالب برجام عمل کرده است اما در مقابل غربی ها نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند بلکه با خروج یک جانبه و یک طرفه ایالات متحده آمریکا از این تعهد، تحریم های بیشتری را رقم زده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز