خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران در برخی از مناطق کشور/احتمال خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۲۱۸

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، امین حسین نقشینه گفت: امروز در برخی نقاط از استان گیلان بارش خفیف باران را انتظار داریم. در دو روز آینده بیشتر مناطق کشورمان جوی پایدار و آسمانی صاف خواهند داشت. همین شرایط در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی احتمال افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را افزایش می‌دهد. چهارشنبه در برخی نقاط از غرب، شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر را خواهیم داشت که می‌تواند موجب بارش باران، گاهی رعد و برق و حتی وزش باد شدید هم بشود.

وی ادامه داد: با عبور این موج از نوار شمالی کشورمان برای روز پنجشنبه شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، نقاطی از اردبیل، گیلان و غرب مازندران و ارتفاعات البرز و روز جمعه در سواحل شرقی دریای خزر در مازندران و گلستان و نیز ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و نقاطی از خراسان شمالی افزایش ابر را پیش بینی می‌کنیم. انتظار بارش پراکنده روی این مناطق هم وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی اذعان داشت: روز‌های پایانی هفته در نیمه شمالی کشورمان افزایش نسبی دما را خواهیم داشت. وزش باد شدید در دو روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل و بخش‌هایی از استان کرمان احتمال خیزش گرد و خاک برای این مناطق را به وجود می‌آورد. امروز و فردا تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج و متلاطم خواهند شد.

نقشینه درخصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: طی امروز و فردا برای تهران غبار محلی را پیش بینی می‌کنیم. اما آسمان تهران صاف خواهد بود و بیشینه دما هم به بیست و یک درجه سانتیگراد خواهد رسید. کمینه دما هم برای مهرآباد ده و برای شمیرانات یازده درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز