خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری رشت اعلام کرد؛

رفع معارض و تملک اراضی، مهمترین معضل شهرداری‌ها در بازگشایی مسیرها و معابر

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۱۸۰

سرپرست شهرداری رشت مهمترین معضل شهرداری‌ها در بازگشایی مسیرها و معابر را رفع معارضین و تملک املاک عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی بهارمست در جلسه با مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان که با حضور معاون شهرسازی و معماری و برخی از مدیران شهرداری برگزار شد، مهمترین معضل شهرداری‌ها در بازگشایی مسیرها و معابر را رفع معارضین و تملک املاک عنوان کرد.

سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه تملک املاک موجود در مسیر اجرای پروژه‌های بزرگ بازگشایی معابر جدید با توجه به کمبود نقدینگی در مجموعه خودگردان شهرداری و هزینه بسیار بالای خرید املاک بسیار سخت بوده و عمدتا اجرای چنین پروژه هایی را با معضلات فراوانی مواجه می سازد، گفت: با توجه به شرح یاد شده، استفاده و بهره گیری از ظرفیت فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی با توانمندی فنی و مالی بخش خصوصی که متقاضی سرمایه گذاری در این گونه پروژه ها هستند، مناسب‌ترین روش برای عملیاتی شدن بازگشایی ها است.

وی افزود: بدین منظور به جهت پیش بینی بسته های سرمایه گذاری مناسب، همکاری و همراهی اداره کل راه و شهرسازی جهت ایجاد جذابیت و همچنین برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به منظور مشارکت در چنین پروژه هایی، یقینا تاثیر بسزایی خواهد داشت.

در ادامه علی بهارمست از مدیرکل راه و شهرسازی در خواست نمود در جهت اجرایی شدن پروژه رینگ ۹۰ متری که در ساماندهی و کاهش ترافیک شهری نقش بسزایی دارد، همراهی و همکاری مناسب لحاظ گردد و مقرر شد بعد از بررسی‌های لازم توسط مشاورین شهرسازی و ترافیکی از طریق معاونتهای مرتبط، شهرداری رشت پیشنهادات خود را به آن اداره کل ارائه کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان نیز در این نشست با تأکید بر لزوم احداث رینگ ۹۰ متری و ایجاد کمربندی ها برای کاهش بار ترافیک سنگین شهر رشت گفت: شهر رشت از یک سو با افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش تعداد خودروها و از سوی دیگر به دلیل اینکه رشت مبادی ورودی شهرهای اطراف می باشد از انتقال بار سنگین ترافیک ناتوان گشته است، بنابراین اجرای رینگ ۹۰ متری در طرحهای تفصیلی شهر رشت تاثیر بسزایی بر کاهش بار ترافیکی شهر خواهد داشت.

ماکان پدرام با اعلام آمادگی اداره کل راه و شهرسازی گیلان در احداث رینگ ۹۰ متری رشت افزود: می‌توان با شیوه های جدید این پروژه را اجرایی و هزینه های آن را مدیریت نمود و کاهش داد. در این راستا اداره کل راه و شهرسازی از این آمادگی برخوردار است که در کنار و همگام با شهرداری باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز