خبرگزاری کار ایران

امام جمعه بندرعباس:

هرمزگان به رغم همه ظرفیت‌ها، از ذخایر و سرمایه‌های استان بی‌بهره است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۱۲۷

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس گفت: ظرفیت های عظیمی که این استان دارد و در کنار همه این ها، ظرفیت انسانی، همدلی و وفاقی که در میان برادران شیعه و سنی وجود دارد، ظرفیت بزرگی را برای ما خلق کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، حجت الاسلام محمد عبادی زاده صبح امروز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار هرمزگان گفت: شهرهای ساحلی در سراسر دنیا به طور غالب جزء پیشرفته ترین شهرها به شمار می روند اما شهرهای ساحلی هرمزگان به جزء بندرعباس، تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارند و اگرچه گام های خوبی برداشته شده اما امیدواریم در گام دوم انقلاب که نوید بخش آینده روشن برای کشور است، روند توسعه در این مناطق شتاب بیشتری بگیرد.

عبادی زاده با اشاره به وضعیت معیشتی مردم و فقر موجود در استان، به رغم همه ظرفیت های زیادی که در استان وجود دارد، گفت: این وضعیت زیبنده هرمزگان نیست و  ضریب بیکاری مردم در هرمزگان نیز خیلی بالاست.

وی اضافه کرد: جوانان هرمزگانی زیادی بخاطر نداشتن شغل، در شرایط خوبی قرار ندارند و می‌توانیم ظرفیت های بزرگ استان را در اختیار بگیریم و دو مشکل فقر و بیکاری را کاهش دهیم.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: امروز با همه ظرفیت‌های موجود جوانان هرمزگانی کمترین بهره را از سرمایه ها و ذخایر ارزشمند استان می برند.

وی، با اشاره به تاریخچه صنایع دستی در هرمزگان، گفت: انتخاب بندرعباس، به عنوان شهر خلاق صنایع دستی، نشان از ظرفیت این حوزه دارد و پیش از این نیز  محصولات صنایع دستی هرمزگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس فارس صادر می شد و با فعال کردن  این بخش می توان هر خانه هرمزگانی را به کارگاه صنایع دستی تبدیل کرد.

عبادی زاده با بیان‌اینکه ۴۳ سال از انقلاب اسلامی گذشته است، گفت: متاسفانه استفاده از توان نیروهای انسانی هرمزگانی در سطوح بالا و در حوزه وزارتی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی عنوان کرد: انتظار داریم این ظرفیت برای هرمزگان فراهم شود و در دوره جدید با کادرسازی خوبی که شکل می گیرد، هرمزگانی ها هم بتوانند در سطوح عالی مدیریتی کشور حضور داشته باشند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس با تاکید بر حمایت همه بخش های حاکمیتی در استان از مهدی دوستی برای تحقق برنامه ها، خاطرنشان کرد:امیداست که استفاده از نیروهای توانمند بومی و فعال سازی ظرفیت صنایع برای رفع بیکاری و گشایش های اقتصادی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز