خبرگزاری کار ایران

استاندار در نشست رسانه‌ای تأکید کرد؛

اجرای سریع طرح آمایش سرزمین راهکار توسعه کهگیلویه و بویراحمد/ در انتصاب مدیران به تمام شاخصه های مدیریتی توجه می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۹۹۸

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که برای توسعه همه جانبه استان باید طرح آمایش سرزمین اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست رسانه ای گفت: سیاست دولت بر روی بهبود رفاه و معیشت و بوده و معتقدم که برای بهبود رفاه و معیشت باید مشاغل پایدار ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بدنبال اجرای پروژه های زیرساختی جهت توسعه متوازن استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم، اظهارداشت: احداث سه نیروگاه سیکل ترکیبی گازی با هدف رفع مشکلات کنونی برق در استان هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ترددهای هوایی و زمینی برای استان بویژه مرکز استان مناسب نیست و بدنبال این هستیم که پروازهای هوایی یاسوج افزایش پیدا کند و به دو پرواز برسد.

احمدزاده در پاسخ به این سئوال ایلنا که بنه ظر می رسد تنها راه توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد اجرای طرح آمایش سرزمینی است، چه برنامه ای برای این این طرح راکد دارید، خاطرنشان کرد:  تنها راه توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در همین طرح آمایش سرزمینی است و پروژه های زیرساختی متعددی در طرح آمایش سرزمینی دیده شده است.

وی گفت: احداث خط راه آهن اقلید _ یاسوج ، احداث پتروشیمی ها ، افزایش پروازهای هوایی ، احداث نیروگاه های سیکل ترکیبی، اجرای پروژه های عمرانی راهسازی ، ایجاد فرصت های شغلی و توجه ویژه به حوزه های صنعت و کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند بسترساز مشاغل پایدار فراوان و توسعه همه جانبه استان باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۱۷ پروژه در سفر ریاست جمهوری به استان تعریف شده و اگر این پروژه ها تکمیل شود بطور حتم توسعه متوازنی را شاهد خواهیم بود، یادآورشد: توجه به روستاها و ایجاد مشاغل خانگی شهری و روستایی در این استان ضروری و می تواند مشکلات معیشت و رفاه بسیاری از هم استانی ها را رفع کند.

احمدزاده با اشاره به سفر خود به منطقه محروم سیلاب و کلوار مارگون، از نگرانی های خود برای روستانشینان گفت و اظهارداشت: زیرساخت های خوبی در حوزه دامپروری و باغداری در ابن منطقه وجود دارد اما متاسفانه اتفاق خاصی برای مشاغل روستایی در این منطقه رخ نداده است.

وی از پرداخت تسهیلات ویژه کمیته امداد امام برای راه اندازی بنگاه های زودبازده در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی ما ایجاد فرصت های شغلی پایدار است و تمام تلاش مان را برای رفع این دغدغه به کار خواهیم گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه نباید سرمایه گذاران را فراری داد و بسترهای حضور آنان را در منطقه فراهم کنیم، اظهار داشت:  یک سرمایه گذار لبنانی که کارخانه سیمان مارگون را احداث کرده با رایزنی هایی که انجام دادم اکنون بدنبال احداث کارخانه های دیگری نظیر سیمان دوم مارگون، کارخانه گچ، شرکت ترابری و بوکیست است.

وی گفت: رسانه ها باید برای سرعت بخشی به توسعه ها و حمایت از سرمایه گذاران دولتمردان را حمایت کرده و انتظار ما نیز همین است که رسانه ها ما را یاری دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به موضوع بازگشت هشت شهردار این استان که رد صلاحیت شده بودند و دوباره تایید صلاحیت شدند، ادامه داد: با هدف رفع بلاتکلیفی  شهرداری ها تایید صلاحیت ها انجام و البته این کار با مشورت مسئولان استانی انجام گرفته است.

احمدزاده تاکیدکرد که شورای شهر دوگنبدان باید شهردار جدید معرفی کند و شهردار سابق نمی تواند شهردار این شهر باشد و از سویی رای اول هیات دیوان برای دو منتخب شورای ششم شهر یاسوج صادر و باید منتظر حکم نهایی این هیات باشیم.

وی در ادامه به موضوع سرقت ها، نزاع های دسته جمعی و قتل ها در این استان اشاره و خاطرنشان کرد: شورای تامین را تشکیل و اتفاقاتی خوبی در آینده نزدیک برای این موضوع رخ می دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که معیار انتخاب مدیران دولت سیزدهم در استان چیست؟ ادامه داد: پاک دستی، قبول داشتن دولت، مخالف اشرافی گری، جهادی،  متخصص و علاقمند به کار در مناطق محروم از مهم‌ترین ویژگی های مدیران آینده استان است.

احمدزاده با تاکید براینکه تلاش می کنم مدیران آینده استان باید فرزندان بومی باشند بجز اینکه نیاز به یک نیروی ملی کاملا مسلط باشد، یادآورشد: مهمترین مولفه من این است که مدیر آینده باید مقبولیت عمومی داشته هرچند به دولت هم رای نداده باشد. 

وی گفت: امکان ندارد مدیری بر اساس طائفه گری منسوب شود و هیچ اعتقادی به این موضوع نداشته و ندارم و بطور حتم از فرزندان جوان بومی ارزشی و دلسوز نهایت استفاده را خواهم کرد. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دوست دارم برای انتصاب معاونین خودم از مناطق محروم استفاده کنم، اظهارداشت: آقای رئیسی تاکنون نگفته از مدیری استفاده نکنید که به من رای نداده باشند و همیشه موافق انتصاب مدیرانی بوده اند که جهادی، پای کار و مردم دار باشند.

احمدزاده تاکیدکرد که رسانه ها به شایعات توجهی نکنند و مطمئن باشند که در انتخاب مدیران نهایت دقت لازم صورت می گیرد.

وی گفت: رسانه ها با تمام مدیران ارشد استانی بویژه خودم را نقد کنند چرا که نقد خودمان را بسترساز رفع مشکلات و دغدغه ها می دانیم و قول می دهم خودم و مدیران از نقد رسانه ها استقبال کرده و از کسی شکایت نکنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم حق دارند " داد " بر سر مسوولان خود بزنند و از این " داد " زدن ها استقبال می کنیم و کسی هم حق ندارد جلوی رسانه های منتقد را بگیرد و کسی را ماخوذه کند.

احمدزاده از رسانه ها خواست مدیران را با انصاف نقد کنند و از نقد مدیران نگران نباشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز