خبرگزاری کار ایران

معاون بهزیستی استان:

بیش از شش هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی قزوین استفاده کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۴۷۰

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۸۸۹ نفر از خدمات هشت مرکز اورژانس و 5 پایگاه خدمات اجتماعی استان استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، پری میرزایی گفت: مراکز اورژانس اجتماعی در بخش‌های مختلفی مانند تیم سیار، مداخله سرپایی، پایگاه خدمات اجتماعی، مداخله نگهداری و خط ۱۲۳ فعالیت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۸۸۹ نفر از خدمات هشت مرکز اورژانس و 5 پایگاه خدمات اجتماعی استان استفاده کردند.

وی ادامه داد: طی این مدت تیم سیار اورژانس اجتماعی به ۲ هزار و ۸۳۳ نفر خدمات در شهرستان‌‎های قزوین، تاکستان، بوئین زهرا، البرز و آوج ارائه کرد.

این مسئول با اشاره به فعالیت ۹۳۶ پایگاه خدمات اجتماعی در استان تصریح کرد: همچنین در بحث مداخله سرپایی به ۷۶۳ نفر ،مداخله نگهداری به ۱۱۳ نفر و خط ۱۲۳ نیز به ۲ هزار و ۳۵۷ نفر خدمات ارائه کرد.

وی اضافه کرد: مهمترین  تماس‌ها طی این مدت به خط ۱۲۳ کودک آزاری ،اختلاف حاد خانوادگی و اقدام به خودکشی بوده است.

میرزایی با اشاره به نحوه دسترسی به خدمات اورژانس اجتماعی افزود: تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، ارجاع از مراجع قضائی یا نیروی انتظامی و مراجعه حضوری فرد از راه‌های دسترسی به اورژانس اجتماعی است.

وی تاکید کرد: پس از آن تیم سیار به موقعیت‌های بحرانی اعزام و در صورت نیاز به ارائه خدمات نگهداری و شبانه‌روزی به مرکز مداخله در بحران و کودکان خیابانی و در صورت عدم نیاز، به مرکز مداخله در بحران سرپایی ارجاع می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین از فعالیت  ۷۵ مرکز دولتی و غیردولتی در استان خبرداد و گفت: از این تعداد ۱۱ مرکز به امر نگهداری شبانه روزی از کودکان، زنان و افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی اختصاص دارد و ۶۴ مرکز باقی مانده نیز به ارائه خدمات سرپایی به واجدین شرایط می‌پردازد.

 وی یادآور شد: خط ۱۲۳ به صورت شبانه روری آماده پاسخگویی به شهروندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز