خبرگزاری کار ایران

رئیس امور عشایر استان مرکزی خبر داد؛

اختصاص 16 میلیارد ریال تسهیلات خشکسالی به عشایر استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۳۱۶

رئیس امور عشایر استان مرکزی گفت: 16 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات کم بهره با بازپرداخت طولانی مدت به منظور جبران خسارت‌های ناشی از خشکسالی در سال جاری به عشایر این استان اختصاص یافته است. درخواست 60 پرونده دریافت این تسهیلات در بانکهای عامل در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روح اله نظامی افزود: اعتبارات آبرسانی به عشایر استان مرکزی 2.5 برابر افزایش یافته است. بر این اساس در سال جاری 38 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی، تامین و مرمت آب آشامیدنی عشایر ساوه وزرندیه تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: زندگی عشایر در ارتباط مستقیم با مراتع است چراکه علوفه مورد نیاز دام های عشایر از مراتع تأمین می‌شود. 50 درصد از مراتع به دلیل حاکمیت خشکسالی و کاهش بارندگی در سال زراعی جاری از بین رفته است. همچنین 80 درصد علوفه خوراک دام‌ها نیز وارداتی است که قیمت آن وابسته به بازار ارز است.

رئیس امور عشایر استان مرکزی اظهار داشت: عشایر منطقه راوه دلیجان شامل 45 خانوار با یکهزار رأس دام سبک است و عشایر خمین  نیز 60 خانوار با 16 هزار رأس دام سبک هستند.

نظامی تصریح کرد: کوچ پاییزه عشایر شهرستان های خمین و دلیجان از مناطق ییلاقی به قشلاقی در پاییز، آغاز شده است. در این رابطه عشایر شهرستان خمین از منطقه قره‌کهریز به پشت کانال ماهی شوش در استان خوزستان و عشایر دلیجان به منطقه سرخاب حاشیه محور سلفچگان کوچ خود را آغاز کرده‌اند.

وی در خصوص واکسیناسیون جمعیت عشایر استان مرکزی علیه ویروس کرونا، بیان داشت: 30 درصد از افراد بالای 18 سال از جمعیت 4700 نفری عشایر استان مرکزی تاکنون واکسن کووید 19 دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز