خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان خبرداد؛

کاهش 2 درصدی جرایم سایبری در سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۱۹۵

فرمانده انتظامی استان سمنان از کاهش 2 درصدی جرائم سایبری در استان خبر داد و گفت: 88 درصد از این جرایم کشف شده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، سردار عبدالله حسنی بیان کرد:  از ۱۷ مهر ماه، هفته ناجا در سال جاری با صبحگاه مشترک آغاز و روز جمعه ۲۳ مهر با حضور در نماز جمعه و برپایی میز خدمت به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینکه هفته ناجا سال جاری با شعار  «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» نامگذاری شده است، تصریح کرد: باید برای تحقق پلیس هوشمند تلاش کنیم، افراد هوشمند را در نیروی انتظامی به کار گیریم و از تجهیزات مناسب برای هوشمند سازی پلیس بهره بگیریم.

حسنی اظهار کرد: در یک سال گذشته ۵۱۲ هزار تماس با مرکز ۱۱۰ گرفته شده که ۴۷ درصد عملیاتی و ۴۲ درصد راهنمایی شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: برای هوشمند سازی پلیس در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان شهرداری ها اقداماتی را انجام دادند که نیاز است تقویت شود.

حسنی اضافه کرد: در استان حتی یک نفر از ارازل و اوباشی که بخواهند برای مردم ایجاد مزاحمت کنند نداریم و ما دستی که برای مردم بالا برود و قصد ایجاد ناامنی داشته باشد را قطع خواهیم کرد.

وی ضمن بیان اینکه بیش از ۹ هزار سرقت در یک سال گذشته در استان صورت گرفته است، ادامه داد: افزایش دستگیری سارقین نیز در سال گذشته ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش داشته است.

حسنی افزود: در یکسال گذشته ۷ درصد تصادفات ۳ درصد مجروحین و ۲۳ درصد فوتی های ناشی از تصادفات کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: بیش از ۱۴ تُن و ۷۰۰ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر در یکسال گذشته بوده که نسبت به مدت مشابه قبل ۲۴ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۵۶ باند مواد مخدر طی یکسال گذشته در استان دستگیر و یا منهدم شد، تصریح کرد: در یک سال گذشته بیش از  ۲۵ هزار و ۷۰۰ تماس با ۱۹۷ برقرار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز