خبرگزاری کار ایران

معاون نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد:

صدور ۸۰ هزار سند مسکن روستایی در سطح کشور/ بوم گردی نباید به بافت روستاها آسیب بزند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۶۹۴

معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری گفت: در سطح روستاها ۸۰ هزار سند مسکن صادر شده و ۱۱ هزار مسکن نیز که بر اثر حوادث آسیب دیده بودند بازسازی۱۲۳ هزار واحد نیز مقام سازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید امیرحسین مدنی در سفر به استان قزوین به منظور افتتاح طرح‌های روستایی در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت روز روستا پنج هزار و ۱۷۰ طرح در سطح روستاهای کشور با جمعیت دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به بهره‌برداری رسید که بیشتر آن‌ها در زمینه راه، مدرسه، آبرسانی و برق و گاز است.

معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای مجموع این طرح‌ها ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

وی عنوان کرد: در سطح روستاها ۸۰ هزار سند مسکن صادر شده و ۱۱ هزار مسکن نیز که بر اثر حوادث آسیب دیده بودند بازسازی و ۱۲۳ هزار واحد نیز مقام سازی شد.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی دارای اهمیت است، توسعه روستاها با این رویکرد در سال جاری مد نظر است و به همین منظور مدیریت آب در بخش کشاورزی نیز اهمیت می‌یابد؛ چرا که قسمتی از اشتغال با ایجاد این زیرساخت‌ها حل می‌شود.

وی ادامه داد: رسیدگی به مشکل آب، بهره‌مندی از منابع آبی و ایجاد زیرساخت‌ها از اولویت‌های دولت است، همچنین دولت سیزدهم برای اشتغال برنامه مفصلی دارد تا در سال یک میلیون شغل ایجاد شود که بخش عمده آن در مناطق روستایی است.

مدنی اظهار کرد: نرخ بیکاری در مناطق روستایی کمتر از شهرها است اما باتوجه به اینکه جمعیت روستایی سالمندان زیادی دارد، این آمار قابل اتکا نیست، در واقع در مجموع نرخ بیکاری زیاد است و افرادی که به شهرها مهاجرت کرده‌اند زیاد بوده و نیازمند راهکار است.

وی افزود: توجه و حمایت از بوم گردی که در وزارت گردشگری نیز مطرح شده که اشتغال پایدار را به دنبال خواهد داشت؛ البته باید توجه داشت که نباید بوم مردی باعث آسیب به بافت اصلی روستاها شود.

معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: در استان قزوین در زمینه روستاها اقدامات خوبی صورت گرفته که بهره‌برداری از ۸۶ پروژه مشارکتی در حوزه بهسازی معابر در ۲۷۰ هزار متر مربع به مناسبت روز روستا از جمله آن‌ها است.

وی ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها ۷۵۰ میلیارد ریال بود که ۴۹ میلیارد ریال آن در حوزه راه بوده است.

این مقام مسئول گفت: در مجموع در سطح کشور ضریب نفوذ اینترنت و زیرساخت‌های مخابرات از وضعیت خوبی برخوردار است؛ اما هم در استان قزوین و هم در سطح کشور انتطارات مردم برآورده نشده و این امکان آنگونه که باید در اختیار مردم نبوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز