خبرگزاری کار ایران

آغاز رفع تصرف بستر رودخانه شهرچای ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۶۴۶

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: رفع تصرف بستر رودخانه شهرچای از متصرفان غیرقانونی با حضور مراجع قضایی و نیروی انتظامی در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، یاسر رهبردین در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به برنامه آزادسازی مسیر حدود ۳۰ کیلومتری رودخانه و حریم و بستر این مسیر اظهار کرد: برخی افراد در گذشته ساخت و ساز‌هایی را در حدود قانونی رودخانه انجام داده‌اند و با سوء استفاده از عدم آگاهی مردم، امروز با قیمت‌های بسیاری این املاک و باغ‌ها را خرید و فروش می‌کنند.

وی افزود: پس از صدور اخطار‌های لازم، آگهی قانونی و تعیین مهلت اعتراض به آن و عدم ارائه هرگونه اعتراضی، دستور قضایی لازم در اجرای قانون صادر و شرکت آب منطقه‌ای با پشتیبانی دادستان استان و نیروی انتظامی، رفع تصرفات بستر رودخانه را به مساحتی که مطالعه شده آغاز کرده است.

رهبردین گفت: هدف از آزادسازی تصرفات جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی در اثر سیلاب‌های احتمالی و همچنین تسهیل در انتقال جریان آب به دریاچه ارومیه بوده و ضمناً در صورت آزادسازی بستر رودخانه شهرچایی بیش از ۹ میلیون متر مکعب آب در مسیر سد شهرچای تا دریاچه ارومیه صرفه‌جویی می‌شود همچنین با توجه به تغییر رژیم و کیفیت بارشهای استان از وقوع سیلاب و تبعات آتی آن در فصول بارندگی پیشگیری خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز