خبرگزاری کار ایران

کشف افزون‌بر ۱۲۵ میلیارد تومان کالای قاچاق در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۴۳۶

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۱۲۵ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان کالای قاچاق در ۶ ماهه نخست امسال در سیستان و بلوچستان توسط نیروی انتظامی کشف شده است.

به گزارش ایلنا سردار احمد طاهری روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در وقوع کل جرائم ۱۴ درصد نسبت به پارسال کاهش داشتیم و درصد افزایش برخی جرائم در این استان بسیار ناچیز بوده است.

وی  با بیان اینکه سه هزار و ۴۸۰ عملیات پلیسی در سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تا کنون انجام شده است اظهارداشت: ۷۹ فقره درگیری با قاچاقچیان موادمخدر انجام که در این درگیری‌ها ۹ نفر از این افراد به هلاکت رسیدند.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی به قاچاقچیان موادمخدر مجال این را نخواهد داد که در عمق کشور بتوانند مواد افیونی این بلای خانمان‌ سوز را توزیع کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۸ قبضه سلاح جنگی و ۴۴۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توسط نیروی انتظامی در درگیری با اشرار و قاچاقچیان موادمخدر در این استان در ۶ ماهه امسال کشف شده است.

وی تصریح کرد: دستگیری اشرار و قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

سردار طاهری اظهارداشت: همچنین در این مدت شاهد افزایش ۱۰ درصدی کشف انواع سلاح، افزایش ۱۸ درصدی دستگیری باند قاچاق سلاح و شاهد کاهش ۱۶ درصدی وقوع تیراندازی در سیستان و بلوچستان هستیم.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: شاهد کاهش ۲۰ درصدی جرائم به عنف، افزایش پنج درصدی کل سرقت‌ها، افزایش ۱۸ درصدی کشف سرقت منازل و خودرو، افزایش ۱۲ درصدی کشف قتل، و افزایش ۹ درصدی دستگیری قاتلان در ۶ ماهه نخست امسال در این استان هستیم.

سردار طاهری اظهارداشت: مبارزه با جرائم اقتصادی و قاچاق کالا یکی از مهمترین ماموریت‌های نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان است و در این راه هیچ مماشاتی نخواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: سه میلیون و ۸۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در ۶ ماهه نخست امسال توسط نیروی انتظامی در این استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شاهد کاهش ۲۰ درصدی جرائم سایبری هستیم گفت: ۱۰۰ درصد پرونده‌هایی که در حوزه پلیس فتا در این استان تشکیل شده بود رسیدگی شده است. 

وی با اشاره به اینکه قاچاق سوخت و جابجایی اتباع غیرمجاز از مهمترین دلایل افزایش میزان تصادفات در جاده‌های سیستان و بلوچستان است افزود: با این وجود شاهد کاهش پنج درصدی وقوع تصادفات جاده‌ای و شهری در ۶ ماهه نخست امسال نسبت مدت مشابه پارسال در استان هستیم.

سردار طاهری تاکید کرد: ۳۸ درصد تصادفات منجر به فوت در درون شهرهای سیستان و بلوچستان نسبت به ۶ ماهه نخست پارسال کاهش یافته است. 

وی با اشاره به گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: ۱۲۰ ویژه برنامه مختلف گرامیداشت این هفته با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان برگزار خواهد شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: برگزاری صبحگاه مشترک با حضور مسوولان استانی، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، افتتاح مرکز فوریت‌های پلیس سایبری، نشست با سران طوایف، دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، نشست با اقشار مختلف مردم و پاسخگویی به سوالات آنان و برگزاری نشست با خانواده و کارکنان انتظامی این استان از جمله ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته نیروی انتظامی است.

وی تصریح کرد: در حوزه رسانه نیز ۵۰ ویژه برنامه تلویزیونی و رادیویی گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان تدارک دیده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز