خبرگزاری کار ایران

برگزاری رویداد منطقه ای ۲۰۲۱ روز جهانی چوب در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۳۳۱

 نماینده سازمان روز جهانی چوب در ایران از میزبانی کرمانشاه در برگزاری رویداد منطقه‌ای ۲۰۲۱ روز جهانی چوب خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،علیرضا باوند پور در نشستی خبری که امروز(۱۴ مهر) برگزار شد، با بیان اینکه دفتر نمایندگی سازمان روز جهانی چوب از حدود دو سال پیش در کرمانشاه راه اندازی شده، اظهار کرد: پس از راه اندازی این دفتر سال گذشته میزبان اولین رویداد منطقه ای روز جهانی چوب در محوطه تاق بستان کرمانشاه بودیم.

وی افزود: باتوجه به شیوع بیماری کرونا امکان اینکه بتوانیم از هنرمندان دیگر کشورها و سایر استانهای کشور برای حضور دراین رویداد دعوت کنیم وجود نداشت، بنابراین رویداد قبل باحضور ۱۳ نفر از هنرمندان کرمانشاهی و با موضوع  "بیستون" برگزار شد.

این هنرمند بین المللی رشته منبت کرمانشاه بااشاره به تدارک برگزاری دومین رویداد منطقه ای روز جهانی چوب در کرمانشاه، گفت: امسال هم این رویداد به دلیل شیوع بیماری کرونا با حضور ۳۰ نفر از هنرمندان کرمانشاهی برگزار می شود و از هنرمندان سایر استان ها دعوت نشده است.

وی زمان برگزاری این رویداد را از ۱۹ تا ۲۲ مهر در محوطه تاق بستان اعلام کرد و افزود: باتوجه به اینکه سازمان روز جهانی چوب هرساله یک موضوع را با در نظر گرفتن معضلات جهانی برای رویدادهای خود در نظر می گیرد، امسال موضوع محیط زیست را به عنوان شعار سال خود انتخاب کرده، بنابراین در رویداد منطقه‌ای کرمانشاه نیز روی این موضوع کار خواهیم کرد.

باوند پور تصریح کرد: در این راستا، تم چوب و دی اکسیدکربن را برای ساخت اثر هنری که امسال خلق خواهیم کرد در نظر گرفته ایم که این اثر به ضخامت ۶۰ سانتی متر و ارتفاع ۱۲۰ سانتی متر به شکل سه بعدی خواهد بود.

وی با  تاکید براینکه در برگزاری رویداد امسال تلاش شده تا نواقصی که سال گذشته در رویداد اول وجود داشت برطرف شود، اعلام کرد: همچنین مستندی از برگزاری این رویداد تهیه خواهد شد که در سایت های معتبر جهانی مرتبط با این حوزه به نمایش درخواهد آمد.

به گفته این مسئول، در صورت فروکش شدن بیماری کرونا سال آینده رویدادمنطقه ای روز جهانی چوب در ایران به شکل کشوری برگزار خواهد شد.  

این هنرمند کرمانشاهی رشته منبت و پیکر تراشی چوب در ادامه با اشاره به جایگاه خوب منبت کرمانشاه درایران، اظهارکرد: باتوجه به شاخص بودن هنر منبت کرمانشاه در نظر داریم که آن را به ثبت ملی برسانیم.  

وی در ادامه با بیان اینکه دفتر روز جهانی چوب در کرمانشاه در کنار برگزاری رویدادها و آموزش ها برنامه های دیگری را نیز در دستور کار قرار  داده، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهمی که دفتر روز جهانی چوب انجام می دهد، مستندسازی از هنرمندانی است که گمنام کار می کنند و یا یکی از برنامه هایمان در این دفتر پیدا کردن چنین هنرمندانی و معرفی آنها به جامعه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز