خبرگزاری کار ایران

سرپرست آموزش و پرورش لرستان به ایلنا خبرداد؛

زمان آموزش حضوری دانش آموزان لرستانی هنوز معلوم نیست / احتمال استمرار آموزش مجازی پس از کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۱۱۸

سرپرست اموزش و پرورش لرستان گفت: تاریخ دقیقی برای پایان آموزش مجازی دانش آموزان نمی توان پیش بینی کرد و امکان دارد این نوع آموزش پس از کرونا نیز در کنار آموزش حضوری ادامه پیدا کند.

سید عیسی سهرابی در گفت و گو با خبرنگار ایلنای لرستان، اظهار کرد: بازگشایی حضوری مدارس تابع شرایط و اصولی است که بخشی از آن به شرایط جامعه و بخشی دیگر به برنامه ریزی های داخلی آموزش و پرورش، مجوز های ستاد ملی کرونا، واکسیانسیون معلمان، خانواده های دانش آموزان و رانندگان سرویس های دانش آموزی مرتبط است.

وی تاکید کرد: از سوم مهر ماه ۱۴۰۰ آموزش حضوری در مدارس کم جمعیت روستایی با حداکثر 15 دانش آموز آغاز شده است و در حال حاضر ادامه دارد.

سهرابی تصریح کرد: بر اساس الگوی آموزشی و تربیتی طراحی شده به تدریج و با حصول اطمینان از تضمین سلامت دانش آموزان به عنوان مهم ترین اولویت آموزش و پرورش در گسترش آموزش های حضوری، این موضوع با هماهنگی اولیا دانش آموزان و سایر عوامل موثر و سهیم در تعلیم و تربیت دانش آموزان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: آمادگی مدرسه برای بازگشایی حضوری و یا ترکیبی، از طریق فرم های اطلاعاتی سامانه ltms.medu.ir اعلام می شود و پس از  آن مجوز بازگشایی مدارس مناطق و شهرستان ها با هماهنگی فرماندار، بخشدار و رئیس شبکه بهداشت صادر می شود.

سرپرست آموزش‌و پرورش لرستان عنوان کرد: از مهم ترین مولفه های تاثیر گزار در آغاز آموزش حضوری دانش آموزان در شرایط کرونا می توان به تعداد دانش آموزان مدرسه، رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد.

وی بیان کرد: آموزش مجازی به همراه آموزش های تلویزیونی و مکاتبه ای برای دانش آموزان در ایام کرونا پیش بینی شده است و مدیران مدارس با تهیه و تدوین اطلس یادگیری دانش آموزان، متناسب با شرایط دانش آموز و میزان دسترسی آن ها به وسایل الکترونیکی و شبکه های ارتباطی تدابیر لازم را اندیشیده و عملیاتی می کنند.

سهرابی خاطر نشان کرد: با توجه به عدم دسترسی بخش عمده ای از دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری به وسایل هوشمند و  شبکه های ارتباطی، دانش آموزا.ن این مناطق از  آموزش های حضوری برخوردار هستند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز