خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

در این ۴ سال به دنبال تعامل و آرامش در استان بودم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۹۳۷

استاندار سابق لرستان گفت: اولین روشی که من در این مدت ۴ سال به کار گرفتم این بود که دنبال تعامل و آرامش در استان بودم، لرستان استانی ذاتا ملتهب است که التهاب‌های داخلی خودش را دارد، و من سعی کردم زمانی‌ که التهابات به استانداری می‌ آید در آنجا فروکش شود.

به گزارش‌ ایلنا از لرستان، سید موسی خادمی در جلسه معارفه استاندار جدید اظهار کرد: تمام تلاش ما این بود که استانداری کانون و صادر کننده التهاب به بیرون نباشد که این کار را در انتخابات و اغتشاشات انجام دادیم.

وی ادامه داد: استاندار یک دستگاه اجرایی یا وزارت خانه نیست بلکه یعنی هرچه دولت و نظام انجام داده استاندار در آن دخالت دارد، یا باید برای انجام آن کمک کرده یا رفع مانعی برای انجام آن‌ ها باشد.

خادمی بیان کرد: دوران چهار سال مدیریتی از بد ترین و سخت‌ ترین دوره‌ های مدیریتی در جمهوری اسلامی بود که امیدواریم دیگر تکرار نشود.

استاندار سابق لرستان عنوان کرد: بحران جهانی کرونا مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد، بحران ملی تحریم‌ ها نیز برای کشور مشکل ایجاد کرد، خیلی از پروژه‌ های مهم را به دلیل افزایش قیمت‌ ها و کمبود منابع دچار مشکل کرد و خیلی از برنامه‌ ها اجرا نشده و سیستم مدیریتی کشور دچار مشکل شد.

وی افزود: یکی‌از بحران‌ هایی که ما پشت سر گذاشتیم سیل سال ۹۸ بود که در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بود، سیل لرستان مدیریت و کار اجرایی را در استان به شدت با مشکل مواجه کرد، در هم تنیدگی و همزمان بودن این سه بحران به هیچ وجه به این معنی نیست که بگوییم کارهای بزرگی در استان انجام نشده است.

خادمی تصریح کرد: اولین روشی که من در کارم به عهده گرفتم این بود که دنبال تعامل و آرامش در استان باشم، لرستان استانی ذاتاً ملتهب است که التهاب‌های داخلی خودش را دارد، در انتخابات و انتصابات التهابات و مسائل خاص خودش را دارند و من سعی کردم زمانی‌ که التهابات به استانداری می‌ آید در آنجا فروکش شود.

استاندار سابق لرستان تاکید کرد: همیشه انتخابات شهرستان کوهدشت را وزارت کشور مستقیم برگزار می‌کرد ولی ما در انتخابات ۹۴ و ۹۸ و ۱۴۰۰ بدون هیچ مشکلی و باطل شدن یک صندوق رأی، انتخابات را برگزار کردیم.

خادمی تصریح کرد: ما معتقدیم استانداری باید شروع کننده تحرک‌ های عمرانی و اقتصادی در هر فعالیتی و خاموش کننده التهابات و مشکلات در هر موقعیتی باشد.

استاندار سابق لرستان بیان کرد: نکته دوم تاکید بر برنامه‌ ریزی و برنامه داشتن است، ما به هیچ وجه دچار روزمرگی نشدیم، از روز اول که آمدیم در جلساتی که داشتیم دو برنامه مهم برای استان داشتیم، اول برنامه‌ های مهم و کلیدی بود که ۶۰ پروژه عمرانی و ۶۰ پروژه اقتصادی را به عنوان اولویت اصلی انتخاب کردیم و به عنوان موضع اصلی کار ما شد، همچنین برنامه چهار ساله استان بر مبنای شاخص‌های توسعه را داشتیم که در این راستا ۷۳۰ شاخص را تعریف کردیم که همین الان نیز کاربرد دارد.

وی ادامه داد: کار دیگر ما تاکید بر پیگیری جذب منابع از روش‌ های غیرمعمول بود، نظام برنامه‌ ریزی و محاسباتی کشور نظام برنامه و بودجه‌ ای کشور به هم ریخته و روش‌ های سنتی تامین اعتبار دیگر وجود ندارد.

خادمی افزود: یکی از مشکلات ما این است که نظام مالی و محاسباتی کشور در بالا به هم خورده ولی در پایین به هم نخورده که این نظام را باید اصلاح کرد، ما از این نظام عبور کردیم بنابراین به سمت روش‌ های جدید تامین اعتبار رفتیم.

استاندار سابق لرستان تصریح کرد: ما تا الان ۶۰۰ میلیارد تومان تهاتر کردیم، یعنی از محل مطالبات دولت از بانک‌ ها یا بدهی‌ های بخش خصوصی به مالیات و دولت وارد استان کردیم.

وی ادامه داد: ما ماده ۵۶ را در استان احیا کردیم و جز اولین استان‌ ها بودیم که انجام شد، ۷۰۰ میلیارد تومان از این طریق در سال ۹۹ تامین اعتبار کردیم، روش‌ های پاگذاری و سیستم‌ های مشارکت عمومی خصوصی را در استان اجرا کردیم.

خادمی تصریح کرد: در واگذاری شیلات و پمپاژ ها روشی درست کردیم که در استان‌ های دیگر اجرا می‌شود، ایستگاه‌ های پمپاژ را دولت نمی‌تواند تأمین کند، ما به پیمانکار گفتیم ایستگاه را تکمیل کرده و حق آبه  را خود پیمانکار از کشاورز بگیرد که مدلی برای اجرای پروژه شد.

استاندار سابق لرستان با اشاره به لزوم پیگیری روش‌ های غیر متفرقه در تامین اعتبارات، عنوان کرد: بیش‌از ۳۲ درصد اعتبارات کشور غیر متفرقه است، باید برای جذب آن‌ ها از نظام چانه‌ زنی بهره برد، ما برای ادارات سقف تعیین کردیم.

وی بیان کرد: تاکید بر تکمیل پروژه‌ های نیمه تمام و ترجیح قیچی بر کلنگ شعار من بود که به خوبی اجرا شد، آمار افتتاحیه‌ ها و کلنگ‌زنی‌ ها در مناسبت‌ هایی مانند دهه فجر و هفته دولت شاهد افتتاح پروژه های زیادی بودیم.

خادمی افزود: در بخش خصوصی و سرمایه‌ گذاری این موضوع متفاوت است و کلنگ‌ زنی نیز وجود داشت، بنده کلنگی بدون مورد نزدم، جز یک مورد که با تاکید یک نماینده کلنگی زده شد اما اجرایی نشد هرچه تاکنون کلنگ زدم اجرایی شده است.

استاندار سابق لرستان ادامه داد: تلاش ما این بود که فرصت کسب و کار را در استان خوب کنیم، رتبه استان در این زمینه  از استان ۲۲ به سیزدهم رسیدیم.

وی تصریح کرد: در بهار ۱۴۰۰ نرخ رشد بیکاری در استان ۱۱/۸ درصد بود این درحالی است که نرخ رشد بیکاری در حالت معمول سه درصد است یعنی همین الان سه برابر حد نرمال رشد بیکاری داریم.

خادمی با اشاره به اینکه در حال حاضر روند ما رو به بهبودی است، عنوان کرد: بزرگترین کاری که ما در سیل سال ۹۸  انجام دادیم پیشگیری بود، ما در این سیل بزرگ تلفاتی نداشتیم، ساخت خانه‌ ها را زودتر از همه استان‌ها تمام کردیم اما تبلیغ نکرده و دنبال آن نبودیم.

استاندار سابق لرستان ادامه داد: بهترین بازسازی بعد از بحران‌ها در لرستان انجام شد، بعد از سیل و بازسازی هیچ مشکلی نداریم اما در برخی از استان‌ ها هنوز کلیپ‌ هایی در فضای مجازی دیده می‌شود که خسارت‌ های آن‌ها جبران نشده است.

وی بیان کرد: ۱۲ هزار خانه را ساختیم، در ۴۰ هکتار زمین ساختمان و روستای جدید ایجاد کردیم، زمین و زیرساخت جدید ایجاد کردیم، در زیرساخت‌ ها حجم خسارت ما زیاد بود، همان زمان کار هایی انجام شد اما همچنان نیازمند اعتبار هستیم، جاده‌ های ما خراب شد و پل‌ ها در خیلی از جاها خراب شده است.

خادمی در پایان افزود: در سیل راه ارتباطی ۸۷۰ روستا، برق ۱۱ شهر و ۱۱۳۵ روستا، آب ۱۱ شهر و ۷۹۶ روستا، تلفن ۱۰ شهر و ۳۶۰ روستا قطع شد که بعد از ۱۰ روز این ارتباطات برقرار شد که به گفته رئیس جمهور قبلی این کار در جهان بی‌سابقه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز