خبرگزاری کار ایران

همزمان با آغاز هفته وقف صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی و اوقاف و امور خیریه گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۷۴۸

همزمان با آغاز هفته وقف و با حضور مدیران کل کتابخانه های عمومی و اوقاف و امور خیریه استان گیلان، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه اجرای برنامه های مشترک فرهنگی به امضای طرفین رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در آستانه آغاز هفته وقف با حضور پریسا کرمی و حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده برگزار شد.

کرمی: احداث 9 باب کتابخانه عمومی توسط خیرین گیلانی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در نشست امضای این تفاهم نامه همکاری که با هدف اجرای برنامه های مشترک و بهره گیری از ظرفیت های مشترک دو مجموعه برگزار شد، با اشاره به فعالیت های مختلف کتابخانه های عمومی استان خصوصا در سال های اخیر اقدامات متنوع این مراکز را در راستای تامین نیازهای اطلاعاتی عموم مردم عنوان کرد.

پریسا کرمی همچنین به نیاز همیشگی کتابخانه ها به توجه نیک اندیشان، واقفین و خیرین به این حوزه اشاره کرد و گفت: احداث کتابخانه  تجهیز و احیای آن همواره مورد توجه خیرین گیلانی بوده و ما در سراسر گیلان شاهد حضور و کمک این عزیزان به کتابخانه ها بوده ایم.

وی احداث کتابخانه های عمومی منتصر کوهساری سیاهکل، شمس موسوی واجارگاه، فرشید احمدی رستم آباد، زنده یاد فیض لاهیجان، شهدای دهنه سر سفید رود آستانه اشرفیه، حاج آرش رمضانی روستای بارکوسرای لاهیجان، امام خمینی (ره) روستای کپورچال بندر انزلی، کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چوبر تالش و توسعه کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان را بخشی از نیک اندیشی خیرین و واقفین گیلانی در توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی در استان گیلان عنوان کرد.

کرمی در ادامه، انعقاد تفاهم نامه با مجموعه اوقاف و امور خیریه استان را آغاز فصل تازه ای برای معرفی سنت حسنه وقف کتاب و حضور بیش از پیش واقفین در حوزه حمایت از کتابخانه ها عنوان کرد.

علیزاده: هفته وقف فرصت مناسبی برای تبیین این سنت پسندیده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این نشست با گرامیداشت هفته وقف، این روزها را فرصت مناسبی برای معرفی و تبیین این سنت پسندیده دانست. 

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده با اشاره به ظرفیت عظیم استان گیلان در حوزه خیرین و واقفین، آن را فرصت بسیار مغتمی برای توسعه امر کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

وی وجود با برکت رهبر فرزانه انقلاب بعنوان یکی از حامیان امر کتاب و کتابخوانی در کشور را نعمتی بزرگ دانست و گفت: ایشان همواره به مطالعه کتاب و تدبر در مفاهیم تاکید فراوانی دشته و دارند.

گفتنی است در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک میان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و اداره کل اوقاف و امور خیریه به امضای مدیران کل دو مجموعه رسید.

اجرای برنامه های مشترک فرهنگی، مسابقات کتابخوانی، مطالعه مفید، اوقات فراغت و مناسبت ها، همکاری در برگزاری مشترک همایش ها، نشستهای علمی و کاربردی مرتبط، انجام پژوهشهای مشترک جهت شناسایی اولویتهای مورد علاقه گروههای هدف اوقاف و افزایش تعداد مخاطبین کتابخانه های عمومی و استفاده از فضاهای در اختیار طرفین جهت اجرای برنامه های فرهنگی از مهمترین مفاد این تفاهم نامه همکاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز