خبرگزاری کار ایران

قول رئیس دولت برای رفع نگرانی‌های روستانشینان گنجگانی‌های بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۶۸۷

سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به اعتراض بویراحمد‌ها در خصوص ساخت سد تنگ سرخ قول داد یک " تیم واکنش سریع " با نظارت استاندار کهگیلویه و بویراحمد به روستای گنجگان می‌فرستد تا نگرانی‌های روستانشینان را رفع کنند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، اولین دیدار حضوری رئیس جمهور در محل احداث " سد تنگ سرخ بویراحمد " اتفاق افتاد که آنجا، رئیس جمهور با اعتراضات گسترده مردمی از اجرای این پروژه ملی مواجه شد.

 معترضان معتقدند که ساخت سد تنگ سرخ بویراحمد از اساس اشتباه و دولت نباید بر ادامه اجرای این پروژه تاکید داشته باشد.

آنان با تاکید براینکه در محل احداث سد هیچ رودخانه دائمی وجود ندارد و باید با تانکر، مخزن سد تنگ سرخ را آبگیری کرد، اظهار می‌داشتند اراضی که دولت می‌خواهد از آنها خریداری کند نیز با قیمت‌های بسیار پایین قرار است خریداری شود.

روستای گنجگان در سه کیلومتری " سد تنگ سرخ بویراحمد " مکان دوم " اعتراضات مردمی " به رئیس جمهور بود.

گنجگانی‌های بویراحمد از " تصرف اراضی و خروج گنج " از کوه های مجاور روستای خود معترض بودند و می گفتند که بی عدالتی ها و تبعیض های فراوانی در حق آنان شده است.

رئیس جمهور در سخنانی کوتاه به آنان قول داد که یک " تیم واکنش سریع " با نظارت استاندار کهگیلویه و بویراحمد به روستای گنجگان می‌فرستد تا نگرانی های روستانشینان را رفع کنند.

 سد خاکی تنگ سرخ که با هسته رسی در استان کهگیلویه و بویراحمد درحال ساخت است، ۶۶,۵ متر ارتفاع و ۹۱۷ متر در ناحیه تاج، طول خواهد شد و ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۵ میلیون متر مکعب آب را دارد.

برای احداث این سد ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و با بهره‌برداری از آن برای ۳۰۰ هزار نفر اهالی استان آب شرب پایدار تأمین می شود و بخشی از نیازهای آب کشاورزی، صنعتی و محیط زیستی نیز از محل ذخایر این سد تأمین خواهد شد.

وزیر نیرو در بازدید از سد تنگ سرخ بویراحمد گفت: با تخصیص اعتبار لازم برای ساخت این سد در بودجه سال ۱۴۰۱ و از محل هایی مانند ماده ۵۶ ، پیش بینی می کنیم سد تا پایان سال ۱۴۰۱ آبگیری می شود.

علی اکبر محرابیان  که رئیس جمهور را در پنجمین  سفر استانی و در شهر یاسوج همراهی می کند درباره این طرح گفت: پیمانکار سد تنگ سرخ با سرعت هرچه تمامتر در حال فعالیت برای ساخت سد است و عملیات ساخت آن تا پایان سال ۱۴۰۱ پایان می یابد.

رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اجرای پروژه سد تنگ سرخ، ۱۰ سال از زمان پیش‌بینی شده عقب است، گفت: بهره‌برداری سریع‌تر از این سد می‌توانست منافع زیادی را نصیب مردم استان  و حتی بخش‌های شمالی استان فارس کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز