خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی با شهرداری در راستای ساماندهی وانت‌بارها / تنظیف شهری در مناطق مختلف اردبیل مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۶۳۶

عضو شورای شهر اردبیل گفت: در راستای ساماندهی وانت بارها لازم است دستگاه های اجرایی با شهرداری همکاری خوبی داشته باشند تا به دنبال آن شاهد کاهش ترافیک و ارتقاء کیفیت سیما و منظر شهری باشیم.

سجاد محمدحسن‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با گلایه از وضعیت تنظیف شهری و گلایه های شهروندان در این خصوص عنوان کرد: لازم است شهرداران مناطق در خصوص وضعیت محیط زیست شهری و جمع آوری زباله ها توجه بیشتری داشته باشند تا اثرات مخرب آن، سلامتی مردم را تهدید نکند.

وی وانت بارهای میوه فروش را یکی دیگر از عوامل انباشت زباله در سطح شهر عنوان کرد و گفت: متاسفانه هیچگونه نظارتی در این خصوص انجام نمی شود و صاحبان وانت بار پسماندهای میوه و سبزیجات را در شهر رها می کنند.

عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: تلاش در راستای کاهش بار ترافیک شهری در جهت آسایش شهروندان از وظایف مهم شهرداری ها است که متاسفانه وانت بارها در این خصوص نیز معضلی برای شهر هستند و با تجمع در نقاط خاص شهر مانع از تردد روان خودروها می شوند. ما باید به فکر جلوگیری از اتلاف وقت مردم در ترافیک های شهری باشیم.

محمدحسن‌پور افزود: سد معبر طبق قانون تخلف محسوب می شود و باید مطابق قانون با متخلفان برخورد شود که در این خصوص معاونت خدمات شهری شهرداری باید به وظایف ذاتی خود عمل کند اما به نظر می رسد شهرداری برای برخورد مناسب با وانت بارهای میوه فروش از سوی برخی نهادهای دیگر تنها گذاشته شده است.

این عضو شورا اذعان کرد: ساماندهی وانت بارها نیازمند عزم جدی از سوی تمامی دستگاه های ذیربط همچون فرمانداری، دادگستری و نیروی انتظامی است و نباید این دستگاه ها، شهرداری را در برخورد مناسب با معضل سد معبر وانت بارها تنها بگذارند.

نماینده مردم در پارلمان محلی تصریح کرد: وانت بارهای میوه فروش منظر شهری را به هم ریخته اند و در بسیاری از گلوگاه های شهر در ساعات اوج تردد، ترافیک را سنگین تر می کنند.

محمدحسن‌پور بیان کرد: اینگونه سد معبر و ایجاد ترافیک ظاهر قضیه است اما در باطن قضیه شاهد مزاحمت های شهری هستیم؛ هم چنین این افراد باعث ضعیف شدن درآمد مغازه دارانی می شوند که مالیات و عوارض خود را به شهرداری پرداخت می کنند.

وی در پایان گفت: سیاست شورا این است که با توجه به این که تهیه میوه تازه، ارزان و با کیفیت خوب از نیازهای اساسی شهروندان است، ایجاد بازارچه های عرضه مستقیم میوه و تره بار در محلات مختلف شهر را راه اندازی کند.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز